دعوت از خانواده‌های البرزی برای شرکت در مسابقات قرآنی محلات
کد خبر: 4103262
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

دعوت از خانواده‌های البرزی برای شرکت در مسابقات قرآنی محلات

رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی شهرداری کرج گفت: ثبت‌نام هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات از 26 آذرماه آغاز و تا 15 دی‌ماه سال جاری ادامه دارد و خانواده‌ها می‌توانند در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت و تفسیر در رده‌های سنی مختلف در این مسابقه شرکت کنند.

مسابقات قرآنی محلات

به گزارش ایکنا از البرز، نشست هماهنگی هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات صبح امروز، هشتم آذرماه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با حضور وحید قاسمی‌وند، رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی شهرداری کرج و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های دولتی و ادارات استان البرز برگزار شد.

وحید قاسمی‌وند در این نشست با ارائه گزارشی از مسابقات قرآنی محلات سال گذشته اظهار کرد: این مسابقات با حضور دو هزار و 500 شرکت‌کننده در رده‌های سنی 4 تا 7 سال، 8 تا 11 سال، 12 تا 18 سال، 19 تا 40 و بالای 40 سال در سطح محلات البرز در رشته‌های حفظ، قرائت آزاد و ترتیل، تفسیر، مفاهیم، خطابه و سخنوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات در فرهنگسراها، مساجد و محلات مختلف کرج برگزار می‌شود، گفت: یکی از بخش‌های مسابقه قرآنی محلات بخش پیامکی است که در ششمین دوره این مسابقات حدود چهار هزار نفر شرکت کردند.

رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی شهرداری کرج تصریح کرد: امسال ثبت‌نام برای هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات از 26 آذرماه آغاز می‌شود که تا 15 دی‌ماه سال جاری ادامه دارد و بعد از قطعی‌ شدن جزئیات، پوستر این مسابقات رونمایی خواهد شد.

در ادامه عبدالحسین ناصری، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرج گفت: این مسابقات با هدف ایجاد شور و نشاط معنوی و قرآنی در سطح شهر برگزار می‌شود و باید برای حضور پررنگ دانش‌آموزان برنامه‌ریزی بهتری شود و پیشنهاد می‌کنم رشته روان‌خوانی را برای مقاطع ابتدایی در نظر بگیریم و برای حضور بیشتر خانواده‌ها در این مسابقات شبیه مسابقات تسنیم سازمان تبلیغات زمینه‌ای را برای حضور بیشتر خانواده‌ها در مسابقات فراهم کنیم.

سپیده اخلاقی، دبیر ستاد اقامه نماز کانون پرورشی و فکری نوجوانان البرز نیز بیان کرد: برای نوجوانان پیشنهاد می‌کنم که قرائت تقلیدی به مسابقات افزوده شود تا استقبال نوجوانان بیشتر شود و تفسیر، مفاهیم و حفظ آیت‌الکرسی برای کودکان و نوجوانان به مسابقات اضافه شود.

حجت‌الاسلام اسحاق محمدی‌تبار، نماینده قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی کرج نیز در این نشست بیان کرد: پیامبر(ص) فرمود: «وقتی که فتنه‌ها مانند قطعه‌های شب تاریک حمله‌ور شد پناهگاه شما قرآن باشد.» بنابراین هرچه به قرآن نزدیک‌تر شویم فتنه‌ها خنثی می‌شود. برای عبور از این فتنه‌های آخرالزمانی تنها راه نزدیک شدن اقشار مختلف جامعه به قرآن است و این در حالی است که متأسفانه 90 درصد دانشجویانی که با آن‌ها رابطه داریم با نماز و قرآن بیگانه هستند و اطلاعی از آن ندارند.

وی اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا قرآن از مهجوریت خارج شود و پیشنهاد می‌کنم تفسیر سوره نور حجت‌الاسلام قرائتی درباره مسئله حجاب به مسابقات قرآن محلات اضافه شود.

حجت‌الاسلام محمد ملایی، نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز نیز در این نشست گفت: برای دوری از آفت سکولار از مسابقات قرآنی پیشنهاد می‌کنم تفاسیر 9 جلدی مقام معظم رهبری که یکی از آنها طرح کلی اندیشه اسلامی است به مسابقات اضافه شود.

علی گلدوست، مسئول دارالقرآن سپاه استان البرز نیز با اشاره به اهمیت هم‌افزایی بیشتر فعالان قرآنی استان و افزایش جلسات و نشست‌های قرآنی بیان کرد: در حال حاضر کرج سه میلیون نفر جمعیت دارد، اما تعداد فعالان قرآنی آن به 15 هزار نفر هم نمی‌رسد و این آمار نشان می‌دهد که ما در زمینه ترویج قرآن کم‌کاری کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های اداری برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی استان استفاده کنیم و حضور آموزش و پرورش برای نهادینه‌ کردن فرهنگ قرآنی در جامعه بسیار ضروری است.

انتهای پیام
captcha