هشتمین مرحله طرح «قرار دوازدهم» در البرز اجرا می‌شود
کد خبر: 4089730
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

هشتمین مرحله طرح «قرار دوازدهم» در البرز اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه البرز گفت: همزمان با سالروز شب شهادت امام حسن عسکری(ع) هشتمین مرحله از طرح قرار دوازدهم در بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: همزمان با سالروز شب شهادت امام یازدهم شیعیان حضرت امام حسن عسکری(ع) هشتمین مرحله از طرح قرار دوازدهم در بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح قرار دوازدهم هر ماه بسته‌های معیشتی به نیت امام دوازدهم(عج) بین نیازمندان استان البرز توزیع می‌شود، افزود: در یکی از بقاع متبرکه استان البرز ۱۲ رأس گوسفند ذبح و گوشت‌های قربانی بین نیازمندان توزیع می‌شود. در دیگر بقاع شاخص استان یک هزار بسته معیشتی در اجرای طرح قرار دوازدهم توزیع خواهد شد.

این مسئول مدت اجرای این طرح را تا پایان سال جاری بیان کرد و گفت: در طی هفت دوره قبلی این طرح که از روز 12 اسفندماه سال گذشته همزمان با روز نیمه شعبان آغاز شده است، تاکنون 12 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توسط مراکز افق امامزادگان توزیع شده است.

دشتکی در خصوص طرح قرار دوازدهم توضیح داد: قرار دوازدهم با هدف ساماندهی توزیع سبدهای معیشتی و ترویج معارف مهدوی و ارائه خدمات اجتماعی با محوریت امامزاده‌های شاخص انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با بیان اینکه با اجرای این طرح زمینه مشارکت همگانی در زمینه حمایت از نیازمندان فراهم می‌شود، افزود: قرار دوازدهم استمرار طرح کمک‌های مؤمنانه‌ای است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا براساس دستور مقام معظم رهبری اجرا شده و توجه به نیازمندان در دستور کار این طرح است که این طرح بر مبنای مشارکت مردم و با هدف جذب مؤمنان با عنوان «مهدی یاوران» در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارزشمند این طرح هر ماه به نام و نیت امام دوازدهم به افراد کم‌برخوردار ارائه می‌شود، گفت: رسیدگی به نیازمندان در متن بسیاری از وقف‌نامه‌ها به‌عنوان سند بالادستی در سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شده و افراد مشتاق خدمت در این زمینه می‌توانند به مراکز افق امامزادگان مراجعه کنند یا نام و نام خانوادگی خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۱۴۲۶۱ با عنوان «مهدی یاور» ارسال کنند تا در این طرح مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha