مهم‌ترین هدف مسابقات «مدهامتان» ترویج معارف قرآنی است
کد خبر: 4089688
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

مهم‌ترین هدف مسابقات «مدهامتان» ترویج معارف قرآنی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: وظیفه اصلی این مسابقات ترویج معارف قرآنی در جامعه به‌ویژه بین نوجوانان و جوانان است.

حجت‌الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد کانون‌های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان، اظهار کرد: وظیفه اصلی این مسابقات ترویج معارف قرآنی در جامعه به‌ویژه بین نوجوانان و جوانان است، چراکه مسجد را به‌عنوان اصلی‌ترین پایگاه فعالیت دینی قرار داده و نقطه‌گذاری که انجام شده کاملا درست است. بنابراین اگر قرار است استعدادی کشف شود می‎‌تواند در مسجد و این مسابقات پیدا و به جامعه قرآنی معرفی شود.

وی افزود: این مسابقات با محوریت مساجد برگزار ‌می‌شود و فرد شرکت‌کننده حتما باید منتسب به یکی از مساجد باشد و این به آن معناست که اگر فردی با مسجد ارتباط نداشته باشد، نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند و این بهترین امتیاز برای این مسابقات است.

این مسئول بیان کرد: در واقع عضویت در مساجد مهم‌ترین ویژگی این مسابقات است که موجب جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به این مکان مقدس می‌شود. دانش‌آموزان بسیاری برای شرکت در این جشنواره به عضویت مساجد درآمدند و اکنون از اعضای فعال بوده و در فعالیت‌های مسجد محور مشارکت دارند.

شکری با تأکید بر اینکه باید متولیان و نمایندگان مسجد در مسابقات مختلف قرآنی حضور داشته و با شناسایی آنها، به پروش این ظرفیت‌ها بپردازند و از مساجد نخبگان قرآنی را به جامعه معرفی کنند، گفت: این دوره از مسابقات مدهامتان در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد البرز با اشاره به حضور چهار نفر از منتخبان قرآنی استان در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، بیان کرد: برای مشارکت بیشتر بچه‌های مسجدی در مرحله پانزدهم این مسابقه حمایت از فعالیت‌ها و طرح‌های قرآنی از سوی ستاد‌های شهرستانی به صورت ویژه مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha