دعا و نیایش؛ راهکار امام سجاد(ع) برای تبیین معارف دینی
کد خبر: 4077637
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

دعا و نیایش؛ راهکار امام سجاد(ع) برای تبیین معارف دینی

معاون آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج)استان البرز گفت: صحیفه سجادیه امام زین‌العابدین(ع) تبیین معارف دینی از طریق دعاست و اکثر مسائل مهم اعتقادی، دینی و اخلاقی در آن وجود دارد.

صحیفه سجادیه

قاسم علیمحمدی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در خصوص شخصیت رفیع امام سجاد(ع) فرمود روز قیامت فرزند ما با عنوان زین‌العابدین به صحنه محشر دعوت خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های عام امام سجاد(ع) که بین تمامی امامان مشترک است، افزود: ما شیعیان معتقدیم که یکی از مصادیق سوره تطهیر امام زین‌العابدین(ع) است و همچنین علم ایشان همانند سایر امامان علم لدنی است و انتصاب آنها انتخاب بشری نبوده و آنها را خدا انتخاب کرده است.

علیمحمدی درمورد ویژگی‌های خاص آن حضرت نیز توضیح داد: فضایل امام زین‌العابدین(ع) به قدری است که حتی در کلمات اهل سنت مانند کتاب مالک‌ بن‌ انس نقل شده است و در جلد نوزدهم کتاب احقاق‌الحق آمده است تصور نکنید بدون دلیل به ایشان زین‌العابدین گفته‌اند بلکه به‌خاطر کثرت عبادات در جامعه مسلمانان به این لقب نام نهاده شده‌اند.

این مسئول گفت: مشخصه دیگر امام سجاد(ع) این است که در 34 سال امامت خود که پس از امام حسین(ع) داشت، اوج غربت و مظلومیت را متحمل شد؛ زیرا حکومت بنی‌امیه جو پر خفقانی رو ایجاد کرده بود و امام نمی‌توانست همانند ائمه دیگر مطالب خود را منتقل کند تا جایی که برخی از مطالب را مجبور می‌شد در قالب دعا بیان کند، بنابراین صحیفه سجادیه آن حضرت تبیین معارف از زبان ایشان از طریق دعاست و اکثر مسائل مهم دینی، اعتقادی، اخلاقی و قانونی در آن وجود دارد.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز با اشاره به کتاب کمال‌الدین شیخ صدوق که از کتب دست اول شیعه در مورد مباحث مربوط به امام زمان(عج) است، بیان کرد: در این کتاب مستند شده که امام زین‌العابدین(ع) خطاب به ابوخالد می‌فرماید ای ابوخالد بدان اهل زمان غیبت فرزند ما مهدی موعود، کسانی‌ هستند که اعتقاد به امامت را از دست نداده‌‌اند و منتظر به ظهور او هستند، بالاترین اهل زمان خود هستند.

انتهای پیام
captcha