بسیج نماد عینی ولایت‌پذیری است
کد خبر: 4073218
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

بسیج نماد عینی ولایت‌پذیری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه از برکات ولایت و ولایت‌پذیری در کشور به موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف رسیده‌ایم، گفت: بسیج به‌عنوان یک تشکل مردم نهاد با رویکرد انقلابی، نماد عینی و شاخصه ولایت‌پذیری در کشور است.

بسیج

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، مرتضی ولی‌پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز روز دوشنبه، سوم مرداد در مراسم تکریم و معارفه فرمانده پایگاه بسیج استانداری البرز، گفت: در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی هرجا که بسیج ورود داشته موفق عمل شده و ضرورت وجود این نهاد مردمی از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی بنا نهاده شد.

وی افزود: بسیجیان در کنار سایر رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت و ازخودگذشتگی در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کرده و در عرصه‌های مختلف با همراهی هرچه بیشتر در تلاش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بوده‌اند.

ولی‌پوری با اشاره به پیشتازی بسیج در تمام فعالیت‌ها، گفت: امروز خدمات بسیج در گوشه گوشه میهن اسلامی ستودنی و زبانزد است، به‌طوریکه در برخی کشورهای همسایه نیز با الگوبرداری از بسیج، این تشکل مردمی را راه‌اندازی کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه امروز عرصه نبرد دشمنان تغییر یافته و حسب تأکید رهبر معظم انقلاب به جنگ ترکیبی مبدل شده است، بیان کرد: با تغییر شیوه دشمنان وظیفه امروز بسیج و بسیجیان جهادی‌تر از گذشته و سخت شده و در این بین اصلی‌ترین و مهم‌ترین ابزار مقابله با دشمن آگاهی و بصیرت‌افزایی است.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری نهاد مردمی بسیج در حوزه‌های مختلف باید بسترها برای عضویت آحاد جامعه در این نهاد مهم فراهم شود و باید بسیجیان همچون دوران پرافتخار دفاع مقدس در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به فعالیت بپردازند.

این مسئول اضافه کرد: بسیج مستضعفان در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، در دی ۱۳۵۹ به‌صورت قانونی رسمیت پیدا کرد و از زمان تشکیل آن تا کنون شاهد اقدامات مؤثری در جامعه بوده‌ایم.

وی با تأکید بر بازخوانی ایثارگری‌های بسیجیان و نقش این نهاد مردمی در دوران دفاع مقدس گفت: بسیج در تمام زمینه‌ها خط مقدم بوده، به‌طوری که در سال‌های اخیر نیز با شیوع بیماری کرونا در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی به وظیفه ذاتی خود به‌ویژه در طرح کمک‌های مؤمنانه به اقشار ضعیف جامعه به خوبی عمل کرده است.

در این مراسم از زحمات علی مهدوی قدردانی و مهرداد قهرمانی به‌عنوان فرمانده بسیج شهدای کارمند استانداری البرز معرفی شد.

انتهای پیام
captcha