رزمایش «جهاد امیدآفرینی» در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 4058838
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

رزمایش «جهاد امیدآفرینی» در البرز برگزار می‌شود

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز از برگزاری رزمایش مردمی «جهاد امیدآفرینی» در استان خبر داد و گفت: این رزمایش در ۱۳منطقه کم‌رخوردار برگزار می‌شود.

علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه البرزبه گزارش ایکنا از البرز، سردار علیرضا حیدر‌نیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، روز یکشنبه، یکم خرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری رزمایش مردمی جهاد امیدآفرینی خبر داد و اظهار کرد: این رزمایش در ۱۳منطقه کم‌برخوردار استان البرز با مشارکت تمامی دستگاه‌های دولتی و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی به‌منظور رفع مشکلات مردم و خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی این رزمایش از چند ماه پیش آغاز شده است، که روز سوم خرداد همزمان با سالروز عملیات پیروزمندانه «الی البیت‌المقدس» در مسجد صاحب‌الزمان(عج) منطقه آق‌تپه از ساعت ۱۱ با حضور جمعی از مسئولان استانی و امام‌جمعه کرج آغاز می‌شود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به‌دلیل نامگذاری عنوان این همایش گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از کلیدواژه جهاد امیدآفرینی استفاده کردند و ما در شرایط سخت معیشتی امروز در سایه تحریم‌های ظالمانه دشمنان موظف به امیدآفرینی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مدت این رزمایش 10 روز است، بیان کرد: تقویت روحیه معنوی مردم و گره‌گشایی از همنوعان، نقش‌آفرینی بسیج، تمرین مطالبه‌گری صحیح جهت انعکاس مشکلات مردم و برقراری ارتباط میدانی میان مردم و مجموعه‌های حاکمیتی، الگوسازی سبک مدیریت انقلابی در راه خدمت به مردم از جمله اهداف این رزمایش است.

حیدر‌نیا با تأکید بر مردمی‌ بودن این رزمایش و تمرین شکل‌گیری شوراهای محلی با محوریت مساجد، افزود: در این رزمایش خدمت‌رسانی در سه بخش امنیت اجتماعی، سامان اجتماعی و رشد اجتماعی در این مناطق برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز تصریح کرد: در بخش امنیت اجتماعی مطالبه‌گری برای تأمین امنیت محلات وجود دارد و ما با همکاری نهادهای قضایی و امنیتی در این 10 روز بر مشکلات امنیتی مردم در موضوعات معتادان متجاهر، جمع‌آوری اراذل و اوباش و ایجاد پایگاه‌های بسیج در کانکس نیروی انتظامی، جمع‌آوری اتباع غیرمجاز بیگانه تمرکز داریم.

وی با توضیح سامان اجتماعی رزمایش جهادآفرینی گفت: در این بخش زیرساخت‌های شهری و خدمات اجتماعی تقویت شده و مشکلاتی که در حوزه گاز یا برق‌رسانی آسفالت معابر وجود دارد با کمک نیروهای بسیجی مرتفع و گروه‌های جهادی پزشکی به این مناطق اعزام می‌شود.

این مسئول در توضیح بخش رشد اجتماعی رزمایش، بیان کرد: رشد مردم در حوزه‌های فرهنگی و بصیرتی از طریق برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیوارنویسی، برگزاری یادواره شهدا و نمایشگاه فرهنگی، هنری و صنایع‌دستی به‌منظور تقویت نیروهای آموزشی و تربیتی جوانان و نوجوانان با محوریت مساجد انجام می‌شود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به دیگر برنامه‌های رزمایش، گفت: احداث مقبره شهدای گمنام، اهدای جهیزیه برای زوج‌های کم‌برخوردار، آموزش زنان سرپرست خانواده و جوانان از طریق همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و برپایی میز خدمت و مشاوره با حضور مسئولان از دیگر برنامه‌های این رزمایش است.

وی در ادامه از اجرای رزمایش مواسات خبر داد و گفت: در رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه 10هزار بسته معیشتی در 13منطقه استان البرز به خانواده‌های کم‌برخوردار اهدا می‌شود.

این مسئول در پایان از اصحاب رسانه خواست تا در این مدت برنامه‌های این رزمایش را رصد کرده و با پوشش خبری برنامه‌ها در صورت اشکال و یا نقص در اجرای رزمایش اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام
captcha