335 البرزی راهی حج تمتع می‌شوند
کد خبر: 4055429
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

335 البرزی راهی حج تمتع می‌شوند

مدیر حج و زیارت البرز گفت: همزمان با سراسر کشور، نام‌نویسی قطعی زائران سفر زیارتی حج تمتع برای اعزام ۳۵۵ نفر در قالب سه کاروان آغاز شده است.

حج تمتع

محمدحسن سامعی، مدیر حج و زیارت البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با با بیان اینکه نام‌نویسی حج تمتع ۱۴۰۱ از طریق سامانه رزرو سازمان حج و زیارت از دیروز یکشنبه، 18 اردیبهشت آغاز شده است، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های اعلام شده از سوی عربستان سعودی، برای حج تمتع امسال فقط افراد زیر ۶۵ سال می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی افزود: بر همین اساس، متولدین ۱۰ تیرماه سال ۱۳۳۶ و بعد از آن امکان ثبت‌نام در حج تمتع سال جاری و تشرف به سرزمین وحی را دارند ضمن اینکه مشمولان حج تمتع باید ۷۲ ساعت پس از رزرو کاروان به مدیر کاروان مراجعه کرده و ثبت‌نام‌ خود را قطعی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه روند ثبت‌نام قطعی امسال با توجه به مشخص‌بودن مشمولان حج تمتع، تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها خواهد بود و پس از آن عملیات ثبت‌نام متوقف می‌شود، گفت: ‌تکمیل روند واکسیناسیون نیز از دیگر شروط اعزام به سرزمین وحی در ایام حج تمتع است که زائران باید سه دُز واکسن کرونا تزریق کرده باشند.

مدیر حج و زیارت استان البرز واکسن‌های‌ مورد تأیید عربستان را سینوفارم و آسترازنکا بیان کرد و گفت: امسال با توجه به محدودیت در تعداد زائران خانه خدا در ایام حج تمتع، یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که حدود ۴۰ هزار نفر آن‌ها بر اساس سهمیه اعلام شده از سوی عربستان، به زائران ایرانی اختصاص دارد.

انتهای پیام
captcha