ولایت‌پذیری صفت بارز حضرت ام‌البنین(س) بود
کد خبر: 4028948
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

ولایت‌پذیری صفت بارز حضرت ام‌البنین(س) بود

معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه البرز با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) فدایی ولایت و در عصر امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مدافع حریم ولایت بود، گفت: بحث ولایت‌مداری همان خضوع است که باعث می‌شود انسان در مقابل ولی خدا و امامش سر به پایین و بی‌اندازه ولایت‌پذیر شود.

حجت الاسلام احمد رسولی معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد رسولی، معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، گفت: دین اسلام، اهمیت بسیاری به مسئله تربیت انسان‌ها دارد، چراکه در راستای هدف خلقت انسان که همانا خلیفه الهی است قرار دارد.

این مسئول بیان کرد: با تربیت درست می‌توان در جهت تثبیت اعتقادات دینی که شامل خدامحوری، نبوت‌محوری، عدالت‌محوری، امامت‌محوری و آخرت‌محوری است، قدم گذاشت. فرزندانی که با اعتقادات درست و ماندگار تربیت شوند، در آینده، دستخوش آسیب‌ها و خطرات دینی قرار نمی‌گیرند و دچار انحطاط نخواهند شد.

رسولی تصریح کرد: خداوند برای رسیدن به این هدف، رسولان، امامان و افراد صالح و شایسته را در مسیر زندگی انسان‌ها قرار داده است تا بتوان با بهره‌گیری از زندگی آنان و اصول تربیتی‌شان، روش‌های مناسبی را در این زمینه به‌کار گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه البرز اضافه کرد: یکی از این شخصیت‌های بزرگوار، حضرت ام‌البنین(س) مادر حضرت عباس(ع) است. ایشان نه تنها خودشان دارای عقاید والا و محکمی بودند بلکه توانستند فرزندانی چون حضرت عباس(ع) تربیت کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت ام‌البنین(س)، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار زمانی که در منزل امیرالمؤمنین(ع) زندگی می‌کرد برای اینکه فرزندان زهرای اطهر(س) ناراحت نشوند به امیرالمؤمنین علی(ع) پیشنهاد دادند که ایشان را با نام فاطمه صدا نکنند.

این مسئول با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) فدایی ولایت و در عصر امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مدافع حریم ولایت بود، افزود: بحث ولایت‌مداری همان خضوع است که باعث می‌شود انسان در مقابل ولی خدا و امامش سر به پایین و بی‌اندازه ولایت‌پذیر شود و از اوامر ایشان اطاعت کند. دفاع از ولایت یکی از سفارش‌های این بانو به همراهان کاروان سیدالشهدا(ع) بود و هنگامی که امام حسین(ع) آهنگ ترک مدینه و تشرف برای حج و به‌دنبال آن هجرت به سوی عراق را کرد، ام‌البنین(س) به همراهان امام حسین(ع) چنین سفارش می‏‌کرد، چشم و دل مولایم امام حسین(ع) و فرمان‏بردار او باشید و همین ادب، خضوع و خشوع جز امتیازات بارز این بانو بود.

معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه البرز با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) پنج سال بعد از واقعه عاشورا گریه کردند، مطرح کرد: این گریه، گریه حزن و اندوه نبود، این گریه، گریه سیاسی بود. این گریه برای بیان مظلومیت خاندان پیامبر(ص) بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین(س) با کلام و اشعار سوزناک و بیانات خود مردم را نسبت به واقعه عاشورا مطلع می‌کرد تا جایی که دوست و دشمن به گریه می‌افتاد، افزود: یکی دیگر از نکات قابل توجه حضرت ام‌البنین(س) این است که علمای بزرگ برای گرفتن حوائج خود به ایشان متوسل می‌شدند.

رسولی در پایان با اشاره به نقش ارزشمند و خطیر مادران در تثبیت اعتقادات فرزندان، گفت: مادران می‌توانند در تربیت دینی فرزندانشان از الگوهای رفتاری با ارزشی که در دین اسلام به وفور یافت می‌شود بهره بگیرند، از جمله آنان حضرت ام‌البنین(س) است که توانست با اصول و روش‌های تربیت دینی در تثبیت اعتقادات فرزندانشان نقش مهمی داشته باشد و آنان را در مسیر شهادت و جانفشانی که جلوه والای تثبیت عقاید دینی است، قرار دهد و با اینکه علاقه وافری به فرزندانش داشت در نهایت آنان را فدای ایمان و اعتقاداتش کرد.

انتهای پیام
captcha