6 کارگاه «صحیفه سجادیه» در البرز برگزار شد
کد خبر: 4016492
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
از ابتدای امسال؛

6 کارگاه «صحیفه سجادیه» در البرز برگزار شد

رئیس امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز از برگزاری شش کارگاه صحیفه سجادیه از ابتدای امسال برای دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه خبر داد.

«صحیفه سجادیه»

مجتبی صفری، رئیس امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه بهترین مدل برای تغییر، رشد و هدایت جامعه پیوند با خداست، بیان کرد: بهترین راهکار پیوند انسان با خدا دعا کردن است.

وی به جنبه‏‌های مختلف دعا در زندگی مادی و معنوی انسان، ارتباط با جنبه‏‌های آموزشی دعا، نیاز انسان به دعا، جایگاه اصلی دعا و دعاکننده و مراتب دعا اشاره کرد و گفت: دعا کردن به نوعی اجابت محسوب می‌شود و هنگامی خداوند به انسان توفیق دعا را عنایت می‏‌کند، به نوعی وی را اجابت کرده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری شش کارگاه صحیفه سجادیه در دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز، اظهار کرد: این کارگاه‌ها از ابتدای امسال با حضور 300 نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه برگزار شد.

صفری با بیان اینکه این کارگاه‌ها در طول سال ادامه دارد، گفت: این کارگاه‌ها به‌صورت مجازی و حضوری با محوریت صحیفه‌شناسی،‌ تبیین اهمیت و نقش دعا،‌ تفسیر ترتیبی و موضوعی صحیفه سجادیه، ‌تضمین‌های قرآنی حدیثی صحیفه سجادیه،‌ روش برداشت از صحیفه سجادیه و ارائه آن،‌ جریان‌شناسی فکری و فرهنگی عصر امام سجاد(ع) و اخلاق و تربیت در صحیفه سجادیه برگزار شد.

رئیس امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز در پایان با بیان اینکه امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه راه ارتباط با خدا را نشان داده است، گفت: گام اول برای پژوهش پیرامون صحیفه سجادیه، انس و علاقه به آن و سپس شناخت نسبت به موضوع‌های آن است.

انتهای پیام
captcha