پیش‌ثبت‌نام 600 البرزی برای اعزام به عتبات عالیات
کد خبر: 4016180
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

پیش‌ثبت‌نام 600 البرزی برای اعزام به عتبات عالیات

مدیر حج و زیارت البرز از پیش‌ثبت‌نام 600 نفر در استان برای اعزام به عتبات عالیات خبر داد.

 عتبات عالیات

محمدحسن سامعی، مدیر حج و زیارت البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت و اجرای شرکت مرکزی دفاتر زیارتی استان، از ابتدای آذر اعزام زائران به عتبات عالیات از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: روند اجاره هتل‌ها در عراق و انعقاد قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی در جریان است و اعزام‌ها فقط از طریق هوایی انجام می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در البرز تاکنون بیش از 600 نفر برای سفر به عتبات عالیات در سامانه اعلام شده پیش‌ثبت‌نام انجام داده‌اند و سایرین نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی از روند و چگونگی ثبت‌نام مطلع شوند.

مدیرکل حج و زیارت البرز تصریح کرد: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، زائران برای اعزام به عتبات عالیات حتماً باید گواهی عدم ابتلا به کرونا با انجام تست پی سی آر ارائه دهند.

سامعی بیان کرد: اعزام زمینی فعلاً منتفی است و مسئولان سازمان حج و زیارت در حال رایزنی هستند تا در آینده، اعزام زمینی نیز انجام شود. البته در اعزام‌های هوایی این امکان وجود دارد که برگشت از طریق زمینی باشد.

وی درباره اعزام به سوریه نیز گفت: رئیس سازمان حج و زیارت هفته گذشته در سفر به سوریه، رایزنی‌های لازم را در این خصوص انجام داده است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در آینده نزدیک شاهد اعزام زائران به سوریه نیز باشیم.

انتهای پیام
captcha