وحدت کیلد واژه بقای اسلام و مسلمانان است
کد خبر: 4007606
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

وحدت کیلد واژه بقای اسلام و مسلمانان است

رئیس اداره اوقاف ساوجبلاغ با بیان اینکه امت واحده اسلامی باید روز به روز انسجام و تأثیرش بیشتر شود، گفت: وحدت کلید واژه بقای اسلام و مسلمانان است.

وحدت کیلد واژه بقای اسلام و مسلمانان است

حجت‌الاسلام محسن سراغی، رئیس اداره اوقاف شهرستان ساوجبلاغ با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) و پیامبر اکرم(ص) ویژگی‌های مشترکی داشتند و برای مردم الگو بودند؛ بدانیم کسی بی‌جهت اسوه نمی‌شود و داشتن ویژگی‌هایی همچون ایثارگری است که از انسان به نیکی یاد می‌کنند.

وی با تاکید براینکه وجود پیامبر(ص) به‌عنوان سید‌الانبیا که پیغمبر همه مسلمین عالم است یکی از مهمترین محورهای اتحاد و همبستگی میان مذاهب اسلامی است، گفت: تجلی وحدت در میان امت اسلامی در میلاد با سعادت پیامبر(ص) است که باید برادران اهل سنت و اهل تشیع فرصت را غنیمت بشمارند و در کنار هم با بر‌پایی مراسم‌های جشن دلهایشان را به برکت وجود پیامبر(ص) به هم نزدیک کنند تا این اتحاد و همدلی خاری باشد در چشم دشمنان اسلام که الحمدلله به برکت نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران در طی این سال‌ها این امر محقق شده است.

این مسئول با بیان اینکه نگاه وحدت‌آفرین در همه مشترکات اسلام و مسلمانان وجود دارد، تصریح کرد: وحدت به‌قدری مهم است که به تعبیر امام علی(ع) موجب می‌شود تا دست قدرت و توانایی پروردگار در جمعیت و جماعت اسلام تجلی کند و اگر وحدت بین مسلمانان اتفاق افتاد، دست قدرت الهی را آشکار می‌کند.

سراغی با اشاره به اینکه زمانی که تفرقه بین مسلمانان اتفاق بیفتد این تفرقه باعث می‌شود که کفار بر مسلمانان احاطه پیدا کنند، افزود: همچنین امیرمؤمنان علی(ع) در روایت دیگری فرمود با اکثریت هم داستان شوید و یکی شوید که دست خدا همراه با جماعت است و از تفرقه بپرهیزید که آفات است. در جای دیگری فرمودند آنکه از جامعه مسلمانان یک‌ سو رود بهره شیطان است یعنی کسی که از حلقه مسلمانان خارج شود و به یک‌ سوی دیگر حرکت کند این در واقع همان چیزی است که شیطان می‌خواهد.

رئیس اداره اوقاف ساوجبلاغ ادامه داد: امروز جهان استکبار یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل جمع شده‌اند و علیه دیانت اسلام موضع گرفتند و به دنبال نشر اکاذیب و توهین به پیامبر بوده و کمک می‌کنند تا تفرقه‌افکنی را در بین مسلمانان و شیعه و سنی ایجاد کنند.

وی گفت: در این برهه حساس لزوم وحدت مسلمانان بیش از بیش احساس می‌شود و مسلمانان باید اختلافات را حتی در جزییات کنار بگذارند اجازه ندهند دشمن تفرقه‌افکنی را در بین مسلمانان ایجاد کند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه امت واحده اسلامی باید روز به روز انسجام و تأثیرش بیشتر شود، گفت: تنها با اتحاد می‌توان مکتب امام حسین(ع) را جاری و ساری کرد و با وحدت نقشه‌های آمریکا، اسرائیل، آل‌سعود و همه دشمنان و کفار را نقش برآب کرد.

انتهای پیام
captcha