پیام‌ها و برکات غدیر تا قیامت ادامه دارد
کد خبر: 3987237
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

پیام‌ها و برکات غدیر تا قیامت ادامه دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: نکته مهمی که در مسئله غدیر وجود دارد این است که پیامبر در آن روز فقط درباره علی(ع) صحبت نکرده است بلکه مسئله تا روز قیامت استمرار دارد و بحث ولایت جانشینان علی(ع) نیز به همین شکل است.

پیام‌ها و برکات غدیر تا قیامت ادامه دارد

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه عیدغدیر یکی از بزرگترین روزهای سرور بشریت است، اظهار کرد: عید غدیرخم، روز ظهور و ابلاغ امامت و ولایت بهترین انسان روی زمین یعنی مولا امیرالمؤمنین(ع) است.

وی عیدغدیر را یوم‌الله اکبر دانست و افزود: تمامی ائمه معصومین در جهت بزرگداشت این روز بزرگ، سفارشات ویژه‌ای داشته‌اند که در رابطه با هیچ یوم‌الهی این همه آداب تعظیم و تجلیل وجود نداشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: پیام غدیر را نه تنها شیعیان بلکه آحاد مردم در نظام بشریت باید تحویل بگیرند و در این صورت است که حاکمیت الهی محقق و بشریت شاهد صلح، عدل و آرامش حقیقی جهانی خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: اهمیت غدیر از آیه تبلیغ مشخص می‌شود اینکه خداوند به پیامبر فرمود«آنچه بر تو نازل شده به مردم برسان و اگر چنین نکنی، انگار کل رسالتت را انجام نداده‌ای»(آیه ۶۷ سوره مائده). بنابراین مسئله غدیر با تمام رسالت پیامبراکرم برابری می‌کند.

ولائی‌برحق توضیح داد: پیامبر اسلام برای این کار تمام جمعیت را در غدیر خم جمع کرد تا مسئله ولایت و مولی‌بودن امیرالمومنین(ع) را ابلاغ کند.

وی در ادامه با تاکید براینکه مسئله غدیر باید نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شود، افزود: نکته مهمی که در مسئله غدیر وجود دارد این است که پیامبر در آن روز فقط درباره علی(ع) صحبت نکرده و نسبت به جانشینان خود در طول تاریخ مطلب بیان فرموده است. لذا غدیر فقط منحصر به یک نفر نیست که آیا عملا این فرد حکومت را به دست گرفت یا نه. بلکه مسئله تا روز قیامت استمرار دارد و بحث ولایت جانشینان علی(ع) نیز به همین شکل است.

این مسئول با اشاره به اینکه غدیر ما در زمان کنونی، بیعت با حضرت مهدی(عج) است، بیان کرد: در گذشته وقتی دسترسی به امام نبوده، با نماینده امام بیعت می‌کردند مانند بیعت مردم کوفه با مسلم‌بن‌عقیل که نماینده امام حسین(ع) بود و اکنون در زمان غیبت که به دسترسی به امام زمان نداریم، بیعت ما با نماینده حضرت است که ولایت و اداره جامعه را به عهده دارد و در زمان ما ولی فقیه است.

ولائی‌برحق در پایان با تاکید بر ترویج فرهنگ غدیر و پیام آن در جامعه، گفت: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برای تبلیغ پیام غدیر بیش از 100 ایستگاه تبیینی تحت عنوان(میعاد غدیر) با حضور کارشناسان فرهنگی و مبلغین دینی و معلمین داوطلب در مجامع عمومی با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برپا کرده است.

 

انتهای پیام
captcha