واقعه غدیر ظرفیتی برای استکبارستیزی است
کد خبر: 3986011
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

واقعه غدیر ظرفیتی برای استکبارستیزی است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه فرهنگ غدیر باعث عزت علوی انقلاب اسلامی ایران شده است، گفت: باید از ظرفیت غدیر برای مقابله با استکبار بهره گرفت.

واقعه غدیر ظرفیتی برای استکبارستیزی استفرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز، در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه در مدارس باید به مسئله غدیر به صورت جدی توجه شود، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی بر روی ذهن جوانان و دانش‌آموزان تأثیر دارد و آموزش و پرورش باید به این مسئله نگاه عمیقی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غدیر باعث عزت علوی انقلاب اسلامی ایران شده است و باید آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مروج عزت انقلاب اسلامی باشند، افزود: باید از ظرفیت غدیر برای مقابله با استکبار بهره گرفت.

فهمیده تصریح کرد: واقعه غدیر روح اسلام است و برای برافراشتن پرچم غدیر خون‌های زیادی داده‌ایم تا این پرچم به دست صاحب واقعی انقلاب حضرت صاحب‌الامر(عج) برسد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ادامه‌دهنده واقعی راه امام راحل هستند و اکنون پرچم غدیر در دست مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: لازم است کتب درسی اصلاح شود و مضامینی چون غدیر در آن جای گیرد تا آموزش اصول حقیقی وقایعی چون غدیر از کودکی آغاز شود. مهم‌ترین مسئله در واقعه غدیر که باید به آن توجه کرد، مسئله وحدت است که همواره در روایات ما و قرآن به آن تأکید شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز یادآور شد: امام خمینی(ره) در نظام جمهوری اسلامی ایران در بدو پیروزی انقلاب بزرگترین مسئله را برای ملت وحدت بیان کرد و بر آن تاکید ویژه داشتند. در طول تاریخ به حکومت ائمه معصوم(ع) نیز که می‌نگریم، می‌بینیم هرکجا که مردم وحدت داشتند و از امام تبعیت داشتند آن جامعه‌ به جامعه موفقی تبدیل شده است.

فهمیده بیان کرد: از دیگر مسائل مورد اهمیت در واقعه غدیر که نکته بسیار مهمی است، اطاعت از رهبری و ولی فقیه است. وقتی می‌گوییم تابع اهل بیت عصمت و طهارت هستیم این تنها به شعار نیست؛ بلکه ما باید این مضامین را در عمل با وحدت و تبعیت از امام و رهبری و دستگیری از دیگران انجام دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز تأکید کرد: آموزش‌ در خانه، محیط‌ مدرسه‌ و دانشگاه‌ها بسیار مهم است‌، البته‌ در کنار آن نباید از تأثیر مبلغین‌ و نخبگان ‌و سخن‌وران‌ غافل شد و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا این مضامین در متن‌ و بطن‌ جامعه‌ پیاده‌سازی و جاری‌ کنیم‌.

انتهای پیام
captcha