شیخ نعیم قاسم: حزب الله و گروه‌های مقاومت در نبرد شمشیر قدس همکاری داشتند
کد خبر: 3982817
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

شیخ نعیم قاسم: حزب الله و گروه‌های مقاومت در نبرد شمشیر قدس همکاری داشتند

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: حزب الله در جریان نبرد شمشیر قدس (سیف القدس) با مقاومت فلسطین همکاری اطلاعاتی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از Al Menar، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تائید همکاری اطلاعاتی با مقاومت فلسطین در جریان نبرد اخیر در نوار غزه که منجر به عقب نشینی رژیم صهیونیستی شد، گفت: اطلاعات محرمانه‌ای وجود داشت که مقاومت لبنان آن را در اختیار برادران فلسطینی قرار داد و این اطلاعات بر روند نبرد تأثیر گذاشت.

شیخ قاسم که با تلویزیون المیادین گفتگو می‌کرد، تصریح کرد: به  دلیل یک کار اطلاعاتی و هماهنگ، جنبش حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین از هدف قرار گرفتن تونل‌ها و تبلیغات صهیونیستها برای عملیات زمینی اطلاع داشتند.

نبرد شمشیر قدس به نبردی گفته می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰ اردیبهشت ماه به مدت ۱۱ روز از هوا، زمین و دریا تهاجم خود را به نوار غزه شروع کرد.

شاحه نظامی «جنبش حماس» و «جهاد اسلامی» در ۱۱ روز جنگ با استفاده از صدها موشک و راکت آن هم از نوع پیشرفته و تغییر تاکتیک جنگی خود، اقدام به پاسخگویی به حملات صهیونیست‌ها کرد و بنا بر اعلام منابع صهیونیستی بیش از ۱۲ هزار راکت و موشک، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند. 

همین اقدام موجب شد که کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه با آتش بس موافقت کند، اقدامی که بسیاری آن را ناشی از شکست نتانیاهو برای دریافت رأی اعتماد از کنست رژیم صهیونیستی قلمداد می‌کنند.

انتهای پیام
captcha