حزب‌الله عملیات اسارت 2 نظامی صهیونیست در ژوئیه 2006 را منتشر کرد + فیلم
کد خبر: 3983753
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
برای نخستین‌بار؛

حزب‌الله عملیات اسارت 2 نظامی صهیونیست در ژوئیه 2006 را منتشر کرد + فیلم

حزب‌الله لبنان برای نخستین‌بار تصاویری از عملیات رزمندگان این جنبش در به اسارت گرفتن دو نظامی صهیونیست در ژوئیه 2006 منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، رسانه مرکزی جنگ وابسته به جنبش حزب‌الله لبنان به مناسبت سالروز جنگ تموز(تجاوز ژوئیه 2006 رژیم صهیونیستی به لبنان) برای نخستین‌بار تصاویری از صحنه به اسارت گرفته شدن دو نظامی صهیونیست در دوازدهم ژوئیه 2006 را منتشر کرد.

این رسانه با نام «الإعلام الحربي المركزي» در توییتر نوشت: «انتشار تصاویر جدید از عملیات اسارت دو سرباز اسرائیلی در دوازدهم ژوئیه 2006 در منطقه خله ورده در جنوب لبنان#عملیات وعده راستین.#روزی که شما را غافلگیر کردیم».

این ویدئو به سرعت و در سطح گسترده در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت.

جنگ ژوئیه 2006 میان لبنان و رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست و دامنه آن شمال سرزمین‌های اشغالی و سراسر لبنان را دربرگرفت.

این جنگ 33 روز ادامه یافت و در نهایت با قطعنامه 1701 شورای امنیت در تاریخ چهاردهم اوت 2006 پایان یافت.

پس از رد درخواست‌های پیاپی حزب الله لبنان  از سوی تل‌آویو مبنی بر آزادی زندانیان لبنانی در بند رژیم صهیونیستی در ۱۲ ژوئیه ۲۰۰۶ نیروهای حزب الله لبنان در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی با وارد شدن به خاک سرزمین‌های اشغالی به گروهی از نیروهای زمینی ارتش رژیم صهیونیستی حمله کردند و سه نظامی صهیونیست را کشتند و دو نظامی صهیونیست را اسیر گرفته و به خاک لبنان انتقال دادند.

حزب الله این عملیات را «وعده صادق» نام گذاشت. رژیم صهیونیستی بلافاصله برای نجات جان دو نظامی صهیونیست، اقدام کرد که در نهایت پنج نظامی دیگر صهیونیست کشته، پنج نظامی دیگر مجروح و پنج شهروند غیرنظامی نیز مجروح شدند.

حزب الله لبنان نام این یورش را «پاسخ عادلانه» گذاشت و دبیر کل حزب الله برای بازپس دادن دو نظامی صهیونیست پیش‌شرط آزادی چهار عضو حزب الله لبنان از زندان‌های رژیم صهیونیستی گذاشت..

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، در روز ۲۹ ژوئن ۲۰۰۸ میلادی در جلسه کابینه این رژیم، به‌طور قطعی اعلام کرد که الداد رگب و اهود گولدواسر دو نظامی صهیونیستی که در خط مرزی سرزمین های اشغالی با لبنان ربوده شده بودند، زنده نیستند، با این همه اسرائیل حاضر است برای بازپس گرفتن پیکرهای آنان بهای گزافی بپردازد».

نهایتاً در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۲۰۰۸ میلادی (۲۶ تیر ۱۳۸۷)، جسد دو نظامی صهیونیست به اسارت گرفته شده  با پنج اسیر لبنانی از جمله «سمیر قنطار» قدیمی‌ترین اسیر لبنانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی  و پیکرهای 199 مبارز فلسطینی و لبنانی معاوضه شد.

انتهای پیام
captcha