برگزاری مراسم مجازی شب‌های قدر ویژه دانش‌آموزان البرزی
کد خبر: 3968933
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

برگزاری مراسم مجازی شب‌های قدر ویژه دانش‌آموزان البرزی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: ویژه‌برنامه‌های آیین معنوی شب‌های قدر در بستر شبکه آموزشی شاد برای دانش‌آموزان این استان پخش می‌شود.

برگزاری مجازی مراسم شب‌های قدر برای دانش‌آموزان البرزی

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: شب قدر، شب‌ نور، رحمت و شب نزول قرآن و مطلع خیرات و سعادات و هنگام نزول برکات و سرآغاز زندگی نوین بشر و مبدا تحول و تاریخ کمال واقعی انسان‎‌هاست.

وی با اشاره به اینکه شب قدر، لیله مبارکه، شب آزادی بشر، اعلان حقوق انسان، حکومت عدالت و دادگستری است، افزود: شب قدر شبی است که بزرگ‎‌ترین و گرامی‎‌ترین کتاب‌های آسمانی که‌ تا ابد راهنمای بشر و ضامن سعادت است، نازل شد، اگر این شب نبود، تمدن عظیم اسلامی با آن همه ارزش‌ها و علوم معارف، اخلاقیات، فقه و شخصیت‎‌های والای پرورش یافته در دامن آن نیز وجود نداشت.

فهمیده بیان کرد: شب قدر از فرصت‎‌های بسیار ارزنده و مغتنم است و ما باید این شب را برای تفکر در اوضاع اسلامی و توجه بیشتر به تعالیم قرآن مجید غنیمت بدانیم و به مقدار ارتباط خود با قرآن و احکام آن، کاملا رسیدگی کنیم.

این مسئول ادامه داد: امسال به‌دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا امکان حضور همه دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان در مساجد و بقاع متبرکه استان البرز وجود ندارد، لذا احیا شب‌های قدر در بستر شبکه شاد این استان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ دینی در بین جامعه هدف آموزش و پرورش مهم‌ترین هدف اجرای این برنامه معنوی است، افزود: قرآن، عترت و نماز سه منشور نورانی دین مبین اسلام و مشرف بر زندگی ما هستند که باید همواره به عمل به این آموزه‌ها پایبند باشیم، لذا با اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در حوزه آموزش و پرورش می‌کوشیم تا دانش‌آموزان با این سه منشور آشنایی بیشتری پیدا کنند و انس بگیرند.

فهمیده تصریح کرد: این آیین معنوی به‌صورت پخش زنده در کانال معاونت پرورشی و فرهنگی در شبکه شاد با همراهی فرهنگیان قاری قرآن‌ کریم و معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد کشور در ساعت ۲۲ شب‌های قدر با مشارکت آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha