اهمیت یادگیری وقف در روخوانی قرآن + فیلم
کد خبر: 3968389
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین /23

اهمیت یادگیری وقف در روخوانی قرآن + فیلم

هنگامی که در عبارات قرآنی به دلیل اینکه پایان آیات است یا به خاطر تجدید نَفَس، می‌ایستیم و سپس ادامه آیات را می‌خوانیم، اصطلاحاً وقف کرده‌ایم.

سیدیوسف درود، روخوانی قرآنبه گزارش ایکنا، سیدیوسف درود، مدرس قرآن در بیست‌وسومین جلسه «آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین» به نکاتی پیرامون وقف اشاره کرد. مخاطبان این سی جلسه، علاقه‌مندان به یادگیری صحیح‌خوانی قرآن در تمامی سنین هستند که باید با حروف الفبای عربی آشنایی داشته باشند. متن و فیلم قسمت 23در ذیل آمده است؛

«هنگامی که در انتهای آیات، جملات قرآنی یا به دلیل تجدید نَفَس، می‌ایستیم و سپس ادامه آیات را می‌خوانیم، وقف صورت می‌گیرد.

بنابر این به عمل ایستادن بر روی یکی از کلمات قرآن که جمله‌ای را برای ما به پایان می‌رساند، وقف می‌گوییم.

وقف استفاده فراوانی در قرائت قرآن دارد.

در وقف باید به حرف آخر کلمه دقت کرد.

وقف همیشه روی حرف آخر کلمه‌ای که می‌خواهیم بر آن، بایستیم، اتفاق می‌افتد و معمولاً انتهای آیات محل خوبی برای وقف کردن هستند.

توجه به این نکته ضروری است؛ در کلمه‌خوانی باید همیشه کلمه را با تمام حروف و کلمات بخوانیم و در آن وقف نمی‎کنیم، اما هنگامی که وارد جمله‌خوانی می‌شویم باید قواعد وقف را یاد بگیریم که در جلسه آینده این قواعد را خواهم گفت.»

یادآوری می‌شود، سی درس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، طی ماه رمضان هر روز منتشر شده و در آینده نیز در قالب پرونده‌ای ویژه بر روی سایت iqna.ir قابل دسترس خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha