اهدای خون یک عبادت است
کد خبر: 3966257
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

اهدای خون یک عبادت است

مدیرکل انتقال خون البرز با بیان اینکه اهدای خون در ماه مبارک رمضان از بهترین عبادت‌هاست، گفت: مردم البرز همواره در امور خیر پیشگام بوده‌اند و اهدای خون نوعی خدمت به همنوعان است.

اهدای خون یک عبادت است

میرمحمدعلی حسینی، مدیرکل انتقال خون البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه اهدای خون در ماه مبارک رمضان از بهترین عبادت‌ها است، گفت: مردم البرز همواره در امور خیر پیشگام بوده‌اند و اهدای خون نوعی خدمت به همنوعان است.

وی افزود: هر ساله تعداد مراجعه داوطلبان در ماه مبارک رمضان کاهش پیدا می‌کند و خیلی از افراد تصورشان بر این است که روزه‌شان باطل می‌شود اما بسیاری از علمای دین، اعلام‌ کرده‌اند که اهدای خون موجب باطل شدن روزه نبوده و حتی واجب کفایی است.

این مسئول بیان کرد: توصیه ما به روزه‌داران این است که برای جلوگیری از ضعف و سستی احتمالی، در ساعات اولیه صبح یا پس از صرف افطار، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون البرز با اشاره به اینکه اهدای خون وابسته به روز، مکان و زمان خاصی نیست و مراکز بیمارستانی همه‌روزه به خون یا فرآورده‌های خونی مانند پلاکت نیاز دارند، افزود: از مردم خواهشمندیم، اهدای خون را در کلیه روزهای ماه مبارک انجام دهند و آن را صرفاً به شب‌های قدر موکول نکنند.

حسینی یادآور شد: داوطلبان اهدای خون می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی nobatdehi.ibto.ir قبل از مراجعه، نوبت اهدای خون دریافت کنند و بدون معطلی در نوبت مشخص شده، پذیرش شوند.

وی گفت: همچنین شهروندان می‌توانند جهت اطلاع از زمان اهدای خون در ماه مبارک رمضان به وب‌سایت اداره‌کل انتقال خون البرز به آدرس اینترنتی alborz.ibto.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha