تأکید گروه‌های مذهبی لبنان بر اتحاد برای مقاومت و دفاع از مقدسات
کد خبر: 3959576
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

تأکید گروه‌های مذهبی لبنان بر اتحاد برای مقاومت و دفاع از مقدسات

نمایندگان حزب‌الله در دیدار با شخصیت‌های دینی در شهر صور لبنان بر اتحاد برای مقاومت برابر مستکبران و دفاع از مقدسات و مستضعفان در لبنان و منطقه تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) به ریاست شیخ احمد مراد، معاون مسئول منطقه جنوب لبنان به مناسبت سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) از نهادهای دینی شهر صور بازدید و با مسئولین آنجا دیدار کردند.

این هیئت در ابتدا در دارالافتای جعفری با شیخ حسن عبدالله، مفتی صور و جبل عامل در حضور شیخ ربیع قبیسی، مسئول فرهنگی جنبش أمل در منطقه جبل عامل دیدار و طی آن عبدالله از اهتمام حزب‌الله به ارتباط میان لبنانی‌ها با یکدیگر و همچنین میان مسلمانان لبنانی تمجید کرد.

شیخ عبدالله با ابراز امیدواری از اینکه ارتباط میان رهبران حزب‌الله با رهبران مسیحی لبنان به یک گردهمایی ملی جامع منجر شود، گفت: تنوع فکری و سیاسی در لبنان، عیب و ایراد نیست. عیب این است که هر گروه در دیدگاه خود سرسختی نشان دهد، اما وقتی گفت‌وگو وجود داشته باشد، این نشانه ارتقای گفتمان سیاسی لبنان است.

وی تأکید کرد: همگرایی مرجعیت‌های مذهبی ثبات داخلی لبنان را ایجاد می‌کند و این ثبات می‌تواند در تسریع شکل‌گیری دولت کمک کند که یک نجات واقعی برای لبنانی‌هاست و به رویارویی با چالش‌های آینده کمک می‌کند.

هیئت حزب‌الله در ادامه به دارالاوقاف الاسلامیه رفت و در آنجا با شیخ عصام کساب، رئیس این نهاد دیدار کرد.

شیخ کساب با استقبال از این سفر گفت: ما به مناسبت مبعث پیامبر، افتخار دیدار با برادران خوبمان در حزب‌الله را پیدا کردیم، مناسبتی که مسلمانان شرق و غرب زمین را گرد هم می‌آورد.

شیخ کساب گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که همیشه ما را در عشق و اطاعت خود متحد و به ما کمک کند تا مقدسات به ویژه مسجد مبارک‌الاقصی را از دست یهودیان غاصب آزاد کنیم، زیرا با اتحاد و عشق این آرزو را با اذن خداوند متعال برآورده خواهیم کرد.

هیئت حزب‌الله در پایان این سفر کوتاه خود به دارالفتوای شهر رفت و در آنجا با شیخ مدرار الحبال، مفتی صور دیدار کرد.

شیخ الحبال گفت: امروز ما افتخار دیدار با هیئت حزب‌الله را در خانه خود پیدا کردیم و از خداوند متعال می‌خواهیم ما را در خدمت به مقاصد دعوت اسلامی موفق بدارد.

او تأکید کرد: رسول اکرم(ص) کلمه توحید را آورد تا به وحدت کلمه برسیم و از همین رو امروز باید به وحدت صفوف خود در راستای تحقق منافع کشور باندیشیم، زیرا این تنها راه خروج سریع از بحران‌هایی است که کشور و ملت ما با آن روبه‌رو هستند.

شیخ مراد نیز در این دیدار تصریح کرد: ما ارتباط خود را با نهادهای مذهبی و دینی که نماد ارزش‌های اسلامی، وحدت‌طلبی و انسان‌دوستی در جامعه هستند، حفظ می‌کنیم. رسول خدا برای خدمت به مستضعفان و مقاومت در برابر مستکبران آمد و امیدواریم که در مقابله با دشمنان کشور، دین، ارزش‌ها و مقدساتمان موفق باشیم و مدافع مستضعفان کشور و منطقه بمانیم.

در حال حاضر ۳۱.۶ درصد از جمعیت لبنان را شیعیان تشکیل می‌دهند و بزرگ‌ترین گروه مذهبی اسلامی در این کشور هستند و اکثریت مطلقی را در نظام مذهبی این کشور به دست آورده‌اند. عمده جمعیت شیعیان در بیروت، بقاع و جنوب لبنان ساکنند.

انتهای پیام
captcha