رونمایی از کتاب شاعر محب اهل بیت(ع) در پاکستان + عکس
کد خبر: 3956463
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

رونمایی از کتاب شاعر محب اهل بیت(ع) در پاکستان + عکس

به مناسبت ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) مراسم رونمایی از کتاب «تکریم پدر» به زبان اردو از سوی رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در اسلام‌آباد برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، این کتاب با هدف ترویج آموزه‌های دینی و فرهنگی و با حضور جمعی از ادبیان، شاعران، فارسی دوستان، استادان دانشگاه و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سالن اجتماعات خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی پاکستان رونمایی شد.

احسان خزاعی، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان در این مراسم ضمن تبریک میلاد مولای متقیان حضرت علی(ع) گفت: اشعار هر شاعری باید بتواند حس بیداری را در مردم و مخاطب زنده کند، همانطور که اشعار اقبال مردم را بیدار کرد و به همین خاطر همیشه زنده است چون در کنار زیبایی اشعار، هر کسی از خواندن آن احساس بیداری می‌کند.

وی در ادامه افزود: اگر در جامعه‌ای شعر، شاعر و نویسنده نباشد آن جامعه تهی و بی‌روح است.

وی انتشار کتاب «تکریم پدر» را به مؤلف آن «محمد رفیق مغل» به عنوان شاعر بیدار پاکستان تبریک گفت و انتشار آن را در کنار سایر آثار قلمی وی، جزو آثار ماندگار ایشان برشمرد و تصریح کرد: این کتاب با بهره‌گیری از آیات و روایات و احادیث امامان معصوم(ع) و با قلمی روان و زیبا تدوین شده و کارنامه ادبی و علمی جناب آقای مغل را درخشان‌تر کرده و امید است در اختیار مخاطبان اصلی خود قرار گیرد.

در این مراسم اشعاری در باب مقام و منقبت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) قرائت شد و سخنرانان در مورد مقام و شأن آن حضرت سخن گفته و با استناد به آیات قرآن از جمله آیه شریفه «وَبِالْوَالِدَیْنِ اِحْسَانًا» و احادیث امامان معصوم(ع) از جمله رساله حقوق امام سجاد(ع) در مورد رعایت حقوق و تکریم والدین به سخنرانی پرداختند.

نویسنده کتاب «تکریم پدر» نیز ضمن تمجید از رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد برای برگزاری این مراسم گفت: در آغاز این کتاب به ارائه اشعار در مدح پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) پرداختم و معتقدم این مجموعه برای ترویج آموزه‌های دینی در میان نسل جوان بسیار مؤثر و توشه‌ای برای آخرت و برای افزایش وحدت اسلامی نیز مهم و حائز اهمیت است.

محمد رفیق، مغل شاعر برجسته پاکستان و از محبان اهل بیت عصمت و طهارت است که انتشار کتب مختلفی از جمله جنت(بهشت) زیر پای مادران، امام رضا(ع) و مشهد، نسیم کربلا، مادران نمونه جهان اسلام و گلستان رضا(ع) را در کارنامه ادبی خود دارد.

انتهای پیام
captcha