اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون‌ مساجد البرز
کد خبر: 3909414
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون‌ مساجد البرز

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز از اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدا، جوانان انقلابی و فعالان مسجدی در استان خبر داد.

اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون‌ مساجد البرز

حجت الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز، در گفت‌وگو با ايكنا از البرز، اظهار کرد: در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» در کانون‌های مساجد استان اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: این طرح از ۱۰ تیرماه در سطح کشور آغاز و تا هشت مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت و در قالب یک رویداد محله محور و خانواده بنیان با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و ملاحظه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیر نظر امام جماعت مسجد به اجرا در خواهد آمد.
این مسئول، شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی ـ هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی را از اهداف اصلی این طرح بیان کرد و افزود: الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله با رویکرد تربیتی و اصلاحی سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی، ارتقاء فرهنگ عمومی محله، رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
وی با اشاره به گروه هدف طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» بیان کرد: خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین محل، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمان مسجد، مسئولان تأثیرگذار و مسجد محور و گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی از گروه‌های هدف این طرح هستند.
شکری در پایان یادآور شد: این طرح به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی ـ اجتماعی مساجد در محلات اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha