گلزار شهدای امام‌زاده محمد(ع) به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود
کد خبر: 3901961
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

گلزار شهدای امام‌زاده محمد(ع) به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید البرز گفت: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گلزار شهدای امام‌زاده محمد به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود.

گلزار شهدای امام‌زاده محمد(ع) به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: ساماندهی گلزار شهدا و ساخت یادمان از جمله اتفاقات تأثیرگذاری است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: گاه مطالعه یک نوشته از شهید و حضور بر مزار شهیدان تأثیر معنوی عمیقی بر انسان می‌گذارد که این تأثیر فرد را از بسیاری آسیب‌های اجتماعی محفوظ نگه می‌دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه اسناد دفاع مقدس بخشی از میراث فرهنگی کشور هستند، بیان کرد: طبق سیاست‌های کلی نظام و تاکیدات مقام معظم رهبری مقاوم‌سازی و ساماندهی همه گلزارهای شهدا به‌عنوان میراث فرهنگی هشت سال دفاع مقدس باید در دستور کار قرار گیرد.
رستمیان تصریح کرد: درحال حاضر 158 گلزار شهدا در استان البرز وجود دارد که اکثر آن‌ها ساماندهی شدند و نگهداری آن‌ها در شهرها به شهردارای‌ها، در امام‌زادگان به اوقاف و در روستاها به دهیاری‌ها و بخشداری‌ها سپرده شده است.
مدیرکل بنیاد شهید البرز در پایان از تبدیل گلزار شهدای امام‌زاده محمد(ع) به قطب فرهنگی کرج خبرداد و گفت: در راستای تبدیل‌شدن گلزارهای شهدا به قطب‌های فرهنگی پروژه‌ای در گلزار شهدای امام‌زاده محمد(ع) آغاز شده است که تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
captcha