آموزش و پژوهش قرآنی؛ اعمالی مؤثر و ماندگار + فیلم
کد خبر: 3898225
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کریم دولتی مطرح کرد:

آموزش و پژوهش قرآنی؛ اعمالی مؤثر و ماندگار + فیلم

حافظ بین‌المللی قرآن کریم از علاقه‌مندی‌اش به حوزه آموزش و پژوهش قرآن گفت و اظهار کرد: تربیت نسلی قرآنی و ارائه تألیفات و تولیدات اثرگذار در عرصه پژوهش برای سال‌ها و چه‌بسا قرن‌های متمادی ماندگار است.

به گزارش ایکنا، برنامه رضوان، کاری از گروه معارف شبکه پنجم سیماست که با همکاری آستان قدس رضوی طی ایام ماه مبارک رمضان هر شب حدود ساعت ۲۲ پخش می‌شود. این برنامه با اجرای محمد خاکساری، میزبان خادمان قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع) است.

این قسمت از رضوان، شامگاه گذشته، 22 اردیبهشت‌ماه به معرفی کریم دولتی، متولد 1348 در تهران، حافظ کل قرآن و داور مسابقات پرداخت. او در کنار تحصیل در دبیرستان، دروس حوزوی را نیز به شکل متفرقه گذرانده است. همچنین، مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی پتروشیمی دانشکده صنعتی امیرکبیر و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته علوم قرآن و حدیث پشت سر گذاشته است.

دولتی در کودکی و پیش از مدرسه، از طریق شنیدن قرائت روزانه قرآن والدینش و تشویق‌های آنها، جزء سی‌ام را حفظ کرد و همین امر فتح‌ باب ورودش به حفظ کامل قرآن شد. او نصرالله قاسمی را نخستین معلم قرآنی‌اش معرفی کرد.

او پس از استماع آیه 82 سوره اسراء «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ لا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَساراً»، گفت: این آیه سال‌هاست که جزو تک‌آیه‌های زندگی من است، به گونه‌ای که در دید و نگرش من به اطرافیانم اثرگذار بوده و معتقدم اگر هر آدمی این آیه را مد نظر داشته باشد، تکلیفش را با خداوند و کتابش می‌داند.  

دولتی در بخش دیگر برنامه رضوان که با عنوان «روحت شاد» و با هدف انجام زیارت نیابتی برای فردی خاص انجام می‌گیرد از پدر و مادرش، که آغازگر فعالیت‌های قرآنی وی بودند، یاد کرد.

فیلم کامل این برنامه را در ذیل ببینید:

یادآور می‌شود، برنامه رضوان در شبکه‌های مجازی صفحه‌ای به نشانی www_aqr_ir@ و rezvanmedia@ دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha