فعالیت 230 کانون مسجد البرز برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3888401
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

فعالیت 230 کانون مسجد البرز برای مقابله با کرونا

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز با اشاره به اهتمام کانون‌های مساجد برای مقابله با کرونا، گفت: 230 کانون مسجد در این استان محور فعالیت اجتماعی و فرهنگی برای مبارزه با ویروس کرونا هستند.

فعالیت 230 کانون مسجد البرز برای مقابله با کرونا

حجت الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: با شیوع ویروس کرونا در کشورمان فعالان مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به شیوه‌های مختلف در کنار مردم برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا تلاش می‌کنند.
وی بر فعالیت همه‌‌جانبه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد و افزود: هم‌اکنون کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محور فعالیت‌های اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی هستند.
وی با اشاره به اینکه در این ایام توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز، برنامه‌های فرهنگی تولید و در عرصه فضای مجازی منتشر شده است، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری معین هر شهرستان به‌عنوان پایگاه و محور برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای مقابله با ویروس کرونا هستند.
مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز اجرای پویش‌های مردمی کتابخوانی، جشنواره نماز، تواشیح، سرود، نقاشی، دلنوشته و برنامه‌های متنوع فرهنگی را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: همچنین کانون‌های فرهنگی و هنری در عرصه ضدعفونی و گند زدایی معابر نیز پیشگام هستند.
این مسئول با تاکید بر این‌که اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با تهیه مواد ضدعفونی‌کننده به صورت مستمر محیط مسجد، کانون، محلات و مناطق مختلف را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: سازماندهی نیروهای توانمند، جذب حمایت و مشارکت خیرین، مشارکت در طرح غربالگری، کمک به شبکه بهداشت و درمان، ضدعفونی و گندزدایی از خیابان‌ها، معابر، درب منازل مردم و در برخی موارد منازل مردم حاشیه شهرها از دیگر فعالیت‌های فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در پایان با اشاره به این‌که در بسیاری از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان اعضای کانون، محیط کانون و حسینه‌های مساجد را به کارگاه‌های خیاطی و تولید ماسک تبدیل کرده‌اند، گفت: ماسک‌های تولیدی کارگاه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بین مردم به‌ویژه مردم حاشیه شهرها به صورت رایگان توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha