اعتکاف در البرز به تعویق افتاد
کد خبر: 3881970
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳

اعتکاف در البرز به تعویق افتاد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه اعتکاف ماه رجب در این استان به تعویق افتاد، گفت: با تثبیت اوضاع بهداشتی کشور در زمان مناسبی که احتمالا ایام ماه مبارک رمضان باشد این مراسم برگزار خواهد شد.

اعتکاف در استان البرز به تعویق افتاد

حجت الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: حفظ جان مومنین در شرع مقدس اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد و با توجه به شرایط موجود و نظر به مشورتی که با بزرگان و علمای استان داشتیم، با اتخاذ تصمیماتی اعتکاف رجبیه سال ۹۸ به ماه مبارک رمضان ۹۹ موکول گردید.
وی گفت: از طرفی با درخواست‌های مکرر مردم مؤمن استان البرز جهت برگزاری اعتکاف و از طرف دیگر با عنایت به مصوبه ستاد مدیریت بحران استان و با توجه به درخواست‌های مکرر نهادها و مسئولین بهداشتی و دلسوزان برای تعویق این مراسم مذهبی روبه رو بودیم که در نهایت جهت حفظ جان مومنین و مطابق اراده و تصمیمات کلان کشوری و همچنین جهت حفظ شأن و منزلت این مراسم مذهبی نظر به تعویق این مراسم گرفته شد.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی البرز افزود: انشالله با رفع بلا و تثبیت اوضاع بهداشتی کشور در زمان مناسبی که احتمالا ایام ماه مبارک رمضان باشد اعتکاف سراسری استان برگزار خواهد شد.
وی در ادامه اظهار کرد: نیروهای جهادی مخصوصا گروه‌های جهادی طلاب درخواست داشته‌اند که به عنوان پرستار،کمک کار و پشتیان، ضدعفونی کننده و یا هر عنوان دیگری که به مدیریت اوضاع فعلی کمک می‌کند مشارکت داوطلبانه داشته باشند.
این مسئول، ضمن دعا برای سلامتی ملت ایران و رفع بلایا و امراض، توصیه کرد: ملت شریف ایران به شایعات توجهی نداشته باشند و اخبار و توصیه های سراسری را تنها از مبادی رسمی پیگیری کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که استرس و فشار روانی شاید بیشتر از خود ویروس کرونا روح و روان مردم را اذیت و آزار می‌دهد، پناه بردن به معنویات به طور ویژه در کنار رعایت بهداشت و تغذیه مناسب می‌تواند به کنترل اوضاع و آرامش مردم کمک کند.

انتهای پیام
captcha