اعتکاف فرصتی مناسب برای سفر معنوی
کد خبر: 3880666
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

اعتکاف فرصتی مناسب برای سفر معنوی

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه ایام اعتکاف فرصتی برای بازگشت به خود و انس با خداست، گفت: دلبستگی به دنیا، ثروت، مقام و خانواده، سیر انسان و سفر او به سوی تعالی را با مشکل مواجه می‌کند و اعتکاف فرصت مناسبی برای سفر معنوی است.

اعتکاف؛ راهی برای انس با خدا

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، گفت: سنت حسنه اعتکاف از ظرفیت‌ بزرگی در مسیر خودسازی، بازگشت به درون و بازنگری به اخلاق و رفتار انسان برخوردار است.

وی با بیان اینکه اعتکاف در برگیرنده عبادت‌های مختلف نمازخواندن، یاد خدا و تفکر و مراقبه بوده و حتی بخشی از محرمات حج هم در آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: آثار اعتکاف به ماهیت و حقیقت این آیین بازمی‌گردد.

ولایی‌برحق گفت: دلبستگی به دنیا، ثروت، مقام و خانواده، سیر انسان و سفر او به سوی تعالی را با مشکل مواجه می‌کند و اعتکاف فرصت مناسبی برای سفر معنوی بوده و با زمینه‌هایی که دارد، زنگار از روح می‌زداید زیرا معتکف نگاهی به گذشته و اعمال پیشین خود می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه ایام اعتکاف فرصتی برای بازگشت به خود و انس با خداست، افزود: روی‌آوردن به اعتکاف در فرهنگ اسلام بهره‌برداری از فیض معنوی و جهاد مقدس است و آثار سازنده‌ای برای جامعه دارد.

وی با تأکید براینکه مراسم معنوی اعتکاف باید به بهترین وجه‌ممکن برگزار شود، بیان کرد: نقش سنت‌هایی که در باور عمومی مردم ریشه‌های عمیق دارد نباید نادیده گرفته شود چراکه سنت‌هایی مثل اعتکاف نقش مهمی در تربیت جامعه و گسترش فرهنگ دینی ایفا می‌کند.

یادآور می‌شود مراسم اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب «۱۸ تا ۲۰ اسفندماه ۹۸» در البرز و مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha