پیروزی گفتمان مقاومت/ خون شهید سلیمانی جریان‌ساز شد
کد خبر: 3870537
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

پیروزی گفتمان مقاومت/ خون شهید سلیمانی جریان‌ساز شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج با بیان اینکه خون شهید سردار سلیمانی جریان‌ساز شد و اتحاد ملت ایران را رقم زد، گفت: می‌خواستند با این شهادت مردم را بترسانند اما برعکس شد، این خون همه را شجاع و متحد کرد.

پیروزی گفتمان مقاومت بر سازش/ خون شهید سلیمانی جریان‌ساز شد

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه، ۲۰ دی ماه کرج با اشاره به اهمیت دشمن‌شناسی و راه مقابله با دشمنی‌ها گفت: برخی مواقع دشمن با کمک رسانه‌ها گرداب سکوت ایجاد کرده و کاری می‌کنند که اکثریت مردم خود را در اقلیت تصور می‌کنند.

وی افزود: در جنگ روانی جبهه دشمن تلاش می‌کند وقایع رو جور دیگری نمایش و شرایط را به نفع خود تغییر دهد، هدف دشمن در این جنگ بر هم زدن امنیت روانی جامعه است تا بتواند بر آنها مسلط شود.

این مسئول بیان کرد: جنگ روانی ابعادی دارد یک بعد آن جنگ روایت هاست، برای اینکه افکار عمومی را از واقعیت ها منحرف کنند شروع به بیان مطالبی خاص می کنند تا افکار را به مقصدی که خود می‌خواهند برسانند. در این جنگ علوم مختلفی مثل روان‌شناسی، ارتباطات، هنر، دیپلماسی، فضای مجازی و ... به کار گرفته می‌شود.

حسینی‌همدانی بیان کرد: در این جنگ کسی پیروز است که با سرعت اولین روایت را به افکار عمومی القا کند البته این روایت اول باید با جذابیت و هنرمندانه مطرح و به ذهن افکارعمومی القا شود، در جریانات اخیر عراق و لبنان و حتی ایران می توان این جنگ را دید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: این جنگ کم هزینه‌تر، عمیق‌تر، فراگیرتر، کارآمدتر و آسان‌تر و برای طرف مقابل پر خسارت‌تر است، دشمن خسارت را می‌زند بدون اینکه سربازانش آسیب ببیند، هزینه‌های جنگ سخت از نظر مادی و معنوی خیلی از جنگ نرم بالاتر است همین امروز اگر آمریکا بخواهد به ایران حمله کند به ۲۰۰ هزار نیرو نیاز دارد و چند صد میلیارد دلار باید هزینه کند.

وی بیان کرد: در جنگ روایت‌ها واقعیت‌های عینی مهم نیست، دشمن تلاش می‌کند ما را دچار چالش ذهنی کند به طوری که حتی دیدن واقعیت هم ذهنیت ایجاد شده را تصحیح نمی‌کند مثال اینکه برای برخی هر چه از پیشرفت‌های کشور بگوییم قبول نمی‌کنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه این جنگ سه مرحله اصلی دارد اعلام کرد: مرحله اول طرح یک روایت کلان یا ابرروایت است این را معین می کنند بعد توسط رسانه‌ها که در دسترس افراد است از زبان خودی و غیرخودی شروع به توسعه این ابرروایت می‌کنند مثلا می‌گویند آمریکا ابرقدرت اول دنیاست ما توان رویارویی با آن را نداریم، این یک ابرروایت است که دائم القا می‌شود یعنی جوری سخن می‌گویند که نتیجه آن این می‌شود که ما نمی‌توانیم.

وی افزود: در مرحله دوم روایت‌های کوچکتر را بزک می کنند و به آنها خیلی می‌پردازند و آن را توسعه می دهند مثلا می گویند نتوانستیم بعد از ۴۰ سال پیشرفت کنیم، یا این انرژی هسته‌ای که انقدر دردسر دارد را نمی‌خواهیم یا اگر آمریکا یک موشک به تاسیسات ما بزند همه چیز ما نابود خواهد شد یا کشورهایی که موشک را کنار گذاشته‌اند ببینید چقدر پیشرفت کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی ادامه داد: این افکارعمومی مردم را چگونه مورد حمله قرار می‌دهد، دل‌ها را به سمت دیگری متمایل می‌کند برای اینکه در سال‌های اخیر بتوانند مردم را در مقابل نظام قرار دهند بیش از هشت هزار رسانه فعال دو قطبی صلح و جنگ و سازش درست کردند اما به فضل الهی و روشنگری‌های حکیم فرزانه انقلاب و بصیرت و همراهی مردم تا امروز نتوانسته‌اند به اهداف پلید خود برسند و بعد از این هم نخواهند رسید.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: مرحله سوم تهیه و تولید محتوای لازم برای اینکه بتوانند روایت مورد نظر خود را روایت غالب جلوه دهند است، در این مرحله هزاران خبر راست و دروغ درست می‌کنند؛ اخیرا توجه بیشتری به سمت شبکه‌های اجتماعی دارند به طوری که یک جمله کوتاه در ترندکردن یک موضوع دستور کار قرار می‌گیرد و از آن استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: درباره مقاومت این جنگ روایت‌ها اخیرا فعال شده است در حوادث اخیر لبنان و عراق کاملا مشهود است به ایران هم سعی دارند تسری دهند؛ سعی دارند حشدالشعبی و حزب‌الله را عامل مشکلات این کشورها جلوه دهند و آمریکا و عربستان را منجی نشان دهند اما گفتمان مقاومت با قوت در حال پیشرفت است و برگفتمان سازش غلبه می‌کند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به شهادت سردار سلیمانی هم گفت: می‌خواستند با این شهادت مردم را بترسانند اما برعکس شد، این خون همه را شجاع و متحد کرد، در این چند روز جمیعتی بالغ بر ۳۰ میلیون نفر همه با هم می‌گفتند مرگ بر آمریکا و اسرائیل.

وی با بیان اینکه در این عرصه خدای تعالی اولین انتقام را از آمریکا گرفت گفت: خداوند پیروز اصلی بوده است در این جریان چون تمام این دشمنی‌های آمریکا با مردم ما و موحدین در عالم برای این بود که می‌خواست نام خدا، دین و عبودیت را از بین ببرد آیا برای نابودی دین تلاشی بوده که نکرده باشد؟ با شعارهای دروغ، جنگ، تهدید و... همه را به کار گرفته تا مردم را از ارزش‌های الهی دور کند اما خداوند قدرتنمایی کرد و با شهادت بنده‌ای از بندگان خود انتقام گرفت، خداوند با این جمعیتی که به راه افتاد گفت غالب و پیروز منم آمریکا کیست.

حسینی‌همدانی تصریح کرد: البته ما هم وظیفه داشتیم در مقابل استکبار اقدامی کنیم اما برای اینکه انتقام اثرگذار باشد باید طرف مقابل هوشیار باشد و چون آمریکا منگ بود ما اول یک سیلی به او زدیم تا هوشیار شود؛ کمترین انتقام خروج کامل آمریکا از منطقه غرب آسیا است، انتقام باید با دقت و زیرکانه و مستقیم باشد، باید جوری باشد که آرامش و امنیت ایجاد کند، بازدارنده باشد و سایه جنگ را از کشور دور کند.

این مسئول با اشاره به حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکا در عراق تصریح کرد: در این انتقام بنا بر کشتن افراد نبود، اول بازدارندگی و از بین بردن تاسیسات و امکانات بود؛ انتقام ما باید منجر شود به اینکه دنیا از لوث خباثت و نجاست آمریکا و رژیم صهیونیستی پاک شود.

وی افزود: آن چیزی که در این اقدام شجاعانه صورت گرفت این بود که هیبت دروغین آمریکا از بین رفت و با خفت و ذلت خار و ذلیل شد.

امام جمعه کرج در ادامه خطبه‌های امروز به مسائل استان هم اشاره و با تأکید بر توجه به استعلام دستگاه‌های اطلاعاتی در انتصاب مسئولان گفت: برای به کارگیری افراد باید به استعلام دستگاه‌های مربوطه توجه شود اما بعضا دیده شده تمکین نمی‌کنند این آثاری برای خود آن شخص و برای مردم دارد کسی که دستگاه اطلاعاتی گفته نباید به کار گرفته شد بعضا مسئولیت می‌گیرد، بنده در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم اما باید از دستگاه‌های نظام حمایت کنم، اینکه دستگاهی بی‌توجه به نظر دستگاه دیگر باشد این موجب پیش آمدن مفاسد می‌شود.

وی ادامه داد: واقعا متاسفم با اینکه تذکر دادم چند نوبت هم بیان کردم درست در زمانی که مردم مشغول عزاداری برای سردار سلیمانی بودند عده‌ای را در مناصب چیدند، این ظلم بزرگی است، انتصاباتی در استان به خصوص در شهرداری کرج شد، بیشتر توضیح نمی‌دهم، این باید سریعاً جبران شود و به حالتی که بوده برگردد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه به زودی نتیجه احراز صلاحیت داوطلبان مجلس از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود گفت: در خصوص رد یا تایید صلاحیت ها ضمن قدردانی از تلاش شورای نگهبان برای حفظ حقوق مردم، اگر اعتراضی هست قانونگذار فرصت داده است بنابراین باید ضمن خویشتن‌داری با اقدام از طریق مجاری قانونی مسیر احقاق حق خود را دنبال کنند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری دشمن این روزها بر عدم حضور حداکثری مردم است بنابراین باید دشمن را مایوس کرد با دقت تمام رصد کنید و افراد موثر، انقلابی، متدین، مردمی، غیر وابسته به زر و زور و تزویر و جوان را انتخاب کنید.

وی در پایان از تصویب طرح سه فرویتی تروریستی خواندن ارتش آمریکا، وزارت دفاع و نهادهای وابسته هم قدردانی کرد و گفت: اقدام دولت در برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات برجام هم قابل تقدیر است که البته اجرایی کردن آن باید با سرعت انجام شود.

انتهای پیام
captcha