شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی در بازنویسی تاریخ سیاسی منطقه است
کد خبر: 3869874
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی در بازنویسی تاریخ سیاسی منطقه است

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرماندار کرج گفت: سردار سلیمانی ستون امنیت منطقه و فرماندهی فرامنطقه‌ای بود که با شهادتش تاریخ سیاسی منطقه بار دیگر از نو نوشته خواهد شد.

شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی در بازنویسی تاریخ سیاسی منطقه است

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از فرمانداری کرج، غفور قاسم‌پور، فرماندار کرج 17 دی با اشاره به اینکه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شخصیت استراتژیست در نظام جمهوری اسلامی و از ستون‌های امنیتی در کشور و منطقه آسیا به‌شمار می‌رفت، گفت: این ترور ضد حقوق بشری، شعله‌های ناسیونالیسم ایرانی را گسترش داد و چینش معادلات نامحتملی را از سوی نظام جمهوری اسلامی به‌دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: این خطای استراتژیک دولت آمریکا در آغاز سال ۲۰۲۰ و دهه جدید پیامدهای سختی برای واشنگتن و گماشتگان آن به‌دنبال خواهد داشت و نقطه عطفی در بازنویسی تاریخ سیاسی منطقه به‌شمار می‌رود.

قاسم‌پور گفت: قماربازان این بازی سیاسی به مثابه بازیکنان شطرنجی هستند که تنها به نخستین حرکت فکر می‌کنند و به‌دلیل نگاهی کوته‌بینانه نمی‌توانند به جوانب حرکت‌های آتی بیندیشند، از این رو نمی‌توانند یک حقیقت مسلم در عرصه سیاست بین‌الملل را درک کنند که نوبت حرکت مهره‌ها توسط بازیگران دیگر نیز فرا می‌رسد.

فرماندار کرج با اشاره به محکومیت این اقدام از سوی سران کشورهای منطقه و اعلام انزجار فرامنطقه‌ای از این اقدام دولت آمریکا، بیان کرد: هر چند از نگاه تحلیل‌گران بخشی از این اقدام تروریستی به‌دنبال برد انتخاباتی دولت آمریکا بوده است اما شهادت سردار سلیمانی «انتقام سختی» را برای واشکنتن و گماشتگانش به‌دنبال خواهد داشت تا جایی که پیش‌بینی می‌شود عوامل این اقدام در ژانویه ۲۰۲۱ کلیدهای کاخ سفید را به فرد دیگری تحویل بدهند.

معاون استاندار البرز گفت: ترور سردار دیپلمات قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران، در بغداد را می‌توان شدیدترین اقدام تحریک‌آمیز ایالات متحده علیه ایران دانست و نمی‌توان در فهرست طولانی از تحریم‌ها گرفته تا خشونت‌ها، هیچ اقدام تحریک‌آمیز وحشتناک‌تری از ترور سردار بسیجی در بغداد را علیه ایران متصور شد.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از اقدامات ضد تروریستی سردار سلیمانی در کشورهای منطقه بیان کرد: ایشان نقش مهمی در قدرت حزب‌الله لبنان و عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌اند و در رأس آن سرنگونی داعش و برقراری امنیت در منطقه بوده است.

قاسم‌پور اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد تا در بهترین زمان و شرایط، پاسخ ترور سردار سلیمانی را به نحوی بدهد که عذاب و پیامدهای سیاسی آن برای آمریکا به حداکثر ممکن برسد؛ بی‌گمان این بحران اجتناب‌ناپذیر و محصول رویکرد کوته‌بینانه آمریکا در برابر خاورمیانه و به‌ویژه ایران است که در نوع خود نمونه‌ای دیگر از ناتوانی واشنگتن در شکل دادن به سیاستی منسجم و مؤثر نسبت به مسائل جهانی است.

وی همچنین با اشاره به بازتاب گسترده رسانه‌ای ترور سردار سلیمانی عنوان کرد: اظهارنظرها و تحلیل مختلفی از این اقدام منتشر شده به‌عنوان نمونه نشریه وال استریت جورنال نوشت: «چیزی که من می‌توانم بگویم این است که وی فردی بسیار توانمند و مدبر و دشمنی شایسته است».

انتهای پیام
captcha