مروری بر بیانیه دستگاه‌ها و نهادهای البرز در پی شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 3869361
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

مروری بر بیانیه دستگاه‌ها و نهادهای البرز در پی شهادت سردار سلیمانی

گروه سیاست و اقتصاد ــ دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان البرز از جمله نمایندگی ولی فقیه، سپاه پاسداران، سازمان بسیج رسانه، بسیج دانشجویی، مجمع جهادگران، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری کرج با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را محکوم کردند.

مروری بر بیانیه دستگاه‌ها و نهادهای البرز در پی شهادت سردار سلیمانی

به گزارش ایکنا از البرز، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان البرز از جمله نمایندگی ولی فقیه، سپاه پاسداران، سازمان بسیج رسانه، بسیج دانشجویی، مجمع جهادگران، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری کرج با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را محکوم کردند.
در بخشی از بیانیه مشترک آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج و سردار سیدیوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز آمده است: در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست در نزدیکی فرودگاه بغداد، دست جنایتکار آمریکای پلید به خون فرمانده سپاه قدس، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مالک اشتر زمان و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از کیان اسلام، انقلاب و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، آغشته شد و با جنایت تروریست‌های سیه رو و سنگدل آمریکایی به شهادت رسیدند.
«اینجانبان به خانواده ‌ها و بازماندگان این شهیدان مظلوم و به خانواده‌ بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و امت حزب الله تسلیت و تبریک می‌گوییم و صبر و پاداش الهی را برای آنان و علو درجات برای شهدای عزیز از خداوند متعال مسالت می‌کنیم».
همچنین در بخشی از بیانیه سازمان بسیج رسانه استان البرز آمده است: رسانه‌ها و به خصوص خبرنگاران متعهد و انقلابی با تحلیل و تبیین دوران جدید منطقه غرب آسیا و امت اسلامی نخواهند گذاشت این جنایت تروریستی و ددمنشانه به فراموشی سپرده شود.
در پایان این بیانیه آمده است: سازمان بسیج رسانه استان البرز این جنایت را محکوم و آحاد امت اسلامی را به شناخت دقیق استکبارجهانی دعوت می ‌ماید.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز نیز آورده است: موج بیداری اسلامی و مقاومت مردمی منطقه غرب آسیا و بلکه کل آزادیخواهان جهان که با مجاهدت‌های فراوان سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به راه افتاده است هرگز رو به آرامی نخواهد رفت و تلاطم این دریای خروشان بزودی جهانخواران و شیاطین بزرگ و در راس همه آن‌ها آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی کودک‌کش را در خود غرق می‌نماید.
این بیانیه می‌افزاید: اما انتظارات جوانان و دانشجویان بسیجی استان البرز از تمامی مقامات کشوری و لشگری این است که با تمام وجود مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند و ریشه تروریسم در منطقه را با ازاله کردن پایگاه های تروریستی آمریکایی در منطقه بخشکانند. همچنین انتظار می‌رود دولت محترم جمهوری اسلامی ایران دندان طمع ارتباط با آمریکا را کنده و اگر احیانا فردی به طور اتفاقی با مقامات آمریکایی دست داده است فورا دست خود را تطهیر نماید.
«ما دانشجویان و جوانان این مرز و بوم آمادگی کامل خود را جهت مقابله حداکثری با خباثت‌های تروریست بالذات، آمریکای جانی، چه با جوهر چه با قطرات خون خود اعلام می‌داریم. حال که جهانخواران شمشیر خود را از رو بسته اند، دیگر سکوت جایز نیست و ما هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا می‌زنیم».

در این بیانیه اضافه شده است:‌ آمریکایی‌ها بدانند در آینده‌ای نزدیک با انتقامی سخت و دردناک پاسخ درخوری از سوی ما دریافت خواهند کرد و ان شاءالله، با سرنگونی نظام سلطه و به دنبال آن طلوع خورشید امامت از سوی سرزمین حجاز پایانی ننگین بر سلطه کثیف و خون آلود آنان رقم خواهد خورد.
مجمع جهادگران استان البرز نیز در بیانیه ‌خود آورده است: نظام استکبار که تمامی اقدامات خود و تحریم‌های همه‌جانبه و ظالمانه را برای به زانو درآوردن و به انزوا کشاندن نظام اسلامی به‌ کار بسته و از تلاش‌های مذبوحانه در هزینه‌های گزاف و تجهیز گروه‌های تکفیری طرفی نبسته بود، محور مقاومت را هدف قرارداد تا بتواند مرحمی بر زخم‌های کاری وارده آمده از این محور و نقش بر آب شدن نقشه های شیطانی خود در خاورمیانه بگذارد.
«غافل از آنکه هزاران سردار سلیمانی در میهن اسلامی آماده جانفشانی بوده و منتظر یک اشاره از امام و مقتدای خود هستند و محور مقاومت تا آزادسازی مسجدالاقصی و محو اسراییل جنایتکار و غاصب از پای نخواهد نشست. اما پیام خون عزیز دلها و سردارعزیزمان قطع به یقین تداوم مقاومت تاپاک شدن منطقه از لوث وجود اشرار واستکبار است. مقاومت همه‌جانبه در تمامی عرصه‌ها و همچنین در عرصه‌های اقتصادی که می‌تواند به حول و قوه الهی تمامی تهدیدات اقتصادی دشمن را به فرصت تبدیل کند».
این بیانیه می‌افزاید: جهادگران سازندگی به عنوان سربازان و پیش قراولان جبهه اقتصاد مقاومتی با خون شهید سلیمانی پیمان می بندند تا کما فی السابق گوش به فرمان ولی امر مسلمین بوده و با تلاش‌های گسترده و همه جانبه خود در سنگر سازندگی، اقتصاد و محرومیت‌زدایی به تکلیف خود عمل نمایند.
بیانیه مجمع جهادگران البرز اضافه می‌کند: ما جهادگران استان البرز ضمن محکوم نمودن این اقدام ددمنشانه آمریکای جنایتکار، اعتقاد را سخ داریم اطاعت و تبعیت از رهنمودها و منویات رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مدظله تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات، به‌ویژه مشکلات اقتصادی است.
«منویاتی که برتوان داخلی و استعداد جوان‌های مومن و انقلابی و ظرفیت‌های فراوان موجود تاکید دارد و هرگاه با تفکر و عزم جهادی برای حل مشکلات گام برداشته شد، آن گام‌ها تبدیل به موفقیت‌های روزافزون و گشوده شدن افق‌های روشن و امیدوارکننده در مقابل دیدگان ملت گشت».
سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در پیامی آورده است: خون شهدا از قیام امام حسین و نهضت عاشورا تا به امروز نظام اسلامی را در برابر دشمنان کوردل بیمه کرده است، شهادت، نه نوعی از مرگ، بلکه سعادت و حیات پایداری است که خداوند متعال برای بندگان خاص خویش وعده فرموده است.
شهادت پاداش انسان‌های بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی است کسی که نمونه واقعی جهاد فی سبیل الله بود و خداوند مهربان نیز مزد تلاش چهل ساله اش را شهادت قرار داد. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامی ماندگار و پر افتخار برای جهانیان، محبوب قلوب مجاهدان فی سبیل الله، مستضعفان عالم و بویژه ملت بزرگ ایران بود.
اینجانب ضمن محکومیت اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن مجاهد بزرگ، سردار سرفراز سپاه اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید ابومهدی مهندس معاون حشدالشعبی عراق این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، خانواده های معظم شهدا علی الخصوص خانواده معظم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مردم بزرگ ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض میکنم.
همچنین در پیام ناصر مقدم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز آمده است: سردار حاج قاسم عزیز، دلیر مرد بی نظیری بود که محبوب دلها و دیده‌های تمامی ملل مظلوم اما مقتدر منطقه بویژه ملت قهرمان ایران بود و هست.
وی افزود: اینجانب با اندوه فراوان شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به محضر شریف آحاد مردم انقلابی و سرافراز استان البرز علی‌الخصوص به اصحاب عزیز فرهنگ هنر و رسانه البرز تبریک و تسلیت عرض می‌کنم، ان شاءالله به فضل الهی منش و روش سردار شهید خونین بدن ما پر فروغ تر و پرشتاب تر از قبل خواهد شد.
حسین فلاح‌نژاد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز با صدور پیامی آورده است: سردارسلیمانی در طول حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در میدان جهادومقاومت حضور داشت و لحظه ای دست از مقاومت نکشید.
حسین فلاح‌نژاد افزود: رشادت های این سرباز فدایی اسلام و میهن در جنگ تحمیلی و در نبرد و جهاد با تکفیری ها و داعش و سایر تروریست‌های دست پرورده آمریکا، هرگز از یاد مردم قدرشناس ایران اسلامی و ملت های آزادی‌خواه جهان نخواهد رفت.
در پیام علی کمالی‌زاده، شهردار کرج هم آمده است: حاج قاسم سلیمانی که از یادگاران دوران دفاع مقدس بود، با اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع از کیان این سرزمین الهی و امنیت مردم ایران پرداخت و پس از سال‌ها مبارزه و حضور در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه، در پی حمله جنایتکارانه تروریسم دولتی آمریکایی به یاران شهیدش پیوست.
وی افزود: اینجانب شهادت این الگوی مجسم اخلاص، شجاعت و انسانیت را به محضر حضرت ولی عصر روحی و ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای سردار محبوبمان شهید سلیمانی علو درجات و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای خانواده معزز و بازماندگان او صبر و اجر مسالت دارم.
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روزعزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha