کاسبان دو قطبی‌کردن جامعه انسجام ملی را نشانه گرفته‌اند
کد خبر: 3863768
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

کاسبان دو قطبی‌کردن جامعه انسجام ملی را نشانه گرفته‌اند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج تغییر تصمیمات و جهت‌گیری مردم در انتخابات را از دیگر اهداف دشمن در ایجاد دو قطبی‌های ساختگی در جامعه بر شمرد و گفت: کاسبان دو قطبی کردن جامعه انسجام ملی ما را نشانه گرفته‌اند.

کاسبان دو قطبی‌کردن جامعه انسجام ملی ما را نشانه گرفته‌اند

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، 22 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه کرج با انتقاد از اظهارات برخی مسئولان کشور که هنوز به مذاکره با غرب و آمریکا امیدوارند گفت: در حالی که سال‌های سال با عمق جان فهمیده‌ایم که آمریکا غیرقابل اعتماد است اما هنوز هم عده‌ای به این امر اصرار دارند. مردم ایران دیگر حاضر به بازگشت به میز مذاکره نخواهند بود و مسئولان هم دیگر این مطلب را تکرار نکنند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تمرکز دشمن بر جنگ نرم بوده است گفت: دو قطبی‌سازی یک راهبرد اصلی و مهم در جنگ علیه ما بوده است و اگر از ابتدای انقلاب نگاه کنید سعی کردند مردم را ذیل واژگانی چون متعهد و متخصص، چپ و راست، تکلیف گرا و نتیجه‌‍‌‌گرا، مدیریت فقهی و مدیرت علمی، آرمانگرا و واقع‌گرا، اسلام رحمانی و اسلام خشونت، توسعه سیاسی یا استقلال ملی، اعتدالی و افراطی، موافقان برجام و مخافان برجام و اخیرا هم در سخیف‌ترین شکل آن حامیان فیلترینگ و مخالفان فلترینگ دسته‌بندی و قطب‌بندی کنند.

حسینی‌همدانی افزود: مهم‌ترین هدف در دو قطبی‌سازی انحراف افکارعمومی از دغدغه‌ها و مشکلات کشور و مردم است و دنبال آن هستند تا نظر مسئولان و محاسبات آن‌ها را دچار تغییر کنند و تحت‌تأثیر این دو قطبی‌سازی بر تصمیمات آن‌ها اثر بگذارند.

وی بیان کرد: هدف دیگر این دو قطبی‌سازی افزایش اختلاف بین توده‌های مردم و ایجاد شکاف بین مردم و نظام و ناکارآمد کردن ظرفیت‌های اجتماعی است.

حسینی‌همدانی تغییر تصمیمات و جهت‌گیری مردم در انتخابات را از دیگر اهداف دشمن در ایجاد دو قطبی‌های ساختگی در جامعه بر شمرد و گفت: کاسبان دو قطبی کردن جامعه انسجام ملی ما را نشانه گرفته‌اند.

خطیب جمعه کرج گفت: برخی فرافکنی و فضاسازی‌های کاذب می‌کنند تا ناکارآمدی‌ها و بی‌برنامگی جریان سیاسی همسو با غرب را در کشور پنهان کنند. کسانی که کشور را به این روز در آوردند و این مشکلات اقتصادی و معیشتی را برای مردم به ارمغان آوردند مدام برای فرار از پاسخگویی دو قطبی‌سازی می‌کنند و سعی دارند تا با موضوعات حاشیه‌ای، اصل سو مدیریت را پنهان کنند.

حسینی‌همدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نکات انتخاباتی گفت: کاندیداها از دادن وعده‌های که امکان تحقق ندارند یا خارج از اختیارات قانونی آنها است، پرهیز کنند.

وی با تأکید بر اینکه برخی از وعده‌ها باعث آبروریزی برای کاندیداها در آینده می‌شود، گفت: عدم تحقق وعده‌های گفته شده میان مردم ایجاد بدگمانی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اضافه کرد: کاندیداها از دادن وعده‌های دروغ و فریبنده خودداری کنند، همچنین هواداران کاندیداها باید در عمل به قانون التزام داشته باشند. تصمیمات قانونی شورای نگهبان حتی اگر به ضرر کاندیداها باشد باید از سوی آنها بپذیرند.

وی خطاب به کاندیداها گفت: صادقانه وارد عرصه تبلیغ شوید تا نتیجه بگیرید. تبلیغات پرخرج یکی از شاخص‌های رد صلاحیت است. برای رای آوردن دیگران را تخریب و آخرت خود را تیره نکنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز همچنین تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی با دقت، تخلفات را رصد کنند و حواسشان باشد.

انتهای پیام
captcha