نماز؛ والاترین حالت تواضع انسان در برابر خداوند
کد خبر: 3857672
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

نماز؛ والاترین حالت تواضع انسان در برابر خداوند

گروه معارف- رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: نزدیک‌ترین و والاترین حالت تواضع انسان در برابر خداوند در هنگام اقامه نماز است. انسان به دلیل احساس نیاز و فقر معنوی خود همواره محتاج خداوند متعال است.

اقامه نماز فریاد آزادگی در برابر قدرتمندان است

حجت الاسلام علی‌اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در مدارس استان تاکید کرد و گفت: برای کاهش انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی هیچ راهکاری بهتر و مؤثرتر از اقامه نماز نیست.
وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به نماز باعث تشدید معضلات اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: هرگاه درزمینه اقامه نماز از سوی مردم کوتاهی شود انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه افزایش پیدا می‌کند.
این مسئول اضافه کرد: اقامه نماز گوهر وجود انسان را متحول و دچار دگرگونی معنوی می‌کند و دلیل آن نیز ایجاد ارتباط با خداوند است.
موسوی با بیان اینکه اقامه نماز یک عمل تکراری نیست بلکه وسیله معراج انسان و حرکت او به سوی کمال است، گفت: خواندن نماز عامل عمق بخشیدن و معنا دادن به تمامی فعالیت‌های انسان است.
وی با بیان اینکه نزدیک‌ترین و والاترین حالت تواضع انسان در برابر خداوند در هنگام اقامه نماز است، عنوان کرد: انسان به دلیل احساس نیاز و فقر معنوی خود همواره محتاج خداوند متعال است.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز با تاکید براینکه اقامه نماز از لحاظ سیاسی فریاد آزادگی در برابر سلطه‌گران و قدرتمندان است، گفت: فرهنگ‌سازی برای ترویج اقامه نماز در مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی آغاز شده است.
وی یادآور شد: شعار امسال اجلاسیه نماز « نماز و مدرسه» است لذا برای ترویج نماز در بین دانش‌آموزان از کارشناسان حوزوی و علوم تربیتی برای تبیین اقامه نماز دعوت کرده‌ایم.
این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین برای انتقال پیام‌های آموزشی نماز به دانش‌آموزان اجرای فعالیت‌های فرهنگی در قالب نمایشگاه، روزنامه‌دیواری، مقاله، مسابقه و نشست‌های روشنگری در مدارس پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha