حسین(ع) برای احیای دین و مبارزه با فساد قیام کرد
کد خبر: 3841315
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

حسین(ع) برای احیای دین و مبارزه با فساد قیام کرد

گروه معارف- مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به اینکه امام حسین می‌خواست قسمت‌های اصلی و فراموش شده دین اسلام را احیا کند، افزود: سالار شهیدان در راه خدا و دین اسلام جان خود و خانواده خود را فدا کرد و درس ایستادگی در مقابل ظلم را به همگان آموخت.

حسین(ع) برای احیای دین و مبارزه با فساد قیام کرد

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اهداف قیام عاشورا، اظهارکرد: نهضت امام حسین(ع) برای کسب مقام و ریاست و مال دنیا نبود بلکه سالار شهیدان به دنبال تداوم راه جد خود و اصلاح جامعه بود.
وی با اشاره به اینکه امام حسین می‌خواست قسمت‌های اصلی و فراموش شده دین اسلام را احیا کند، افزود: ایشان در راه خدا و دین اسلام جان خود و خانواده خود را فدا کرد و درس ایستادگی در مقابل ظلم را به همگان آموخت.
این مسئول با بیان اینكه نهضت عاشورا ماندگارترین الگوی مبارزه حق علیه باطل است، گفت: سید و سالار شهیدان حسین‌بن‌علی(ع) درس جهاد و شهادت را در میدان مبارزه در مقابل جهل و بی‌خبری و پایمال شدن احكام و دستورات الهی توسط حزب اموی، كه می‌رفت تا ریشه دین خدا را در جامعه بخشكاند، آموخت.
دشتکی افزود: حسین(ع) با فدا كردن جان خود و خاندان و فرزندان عزیزش، دین جد خویش رسول الله(ص) را پاسداری كرد و شك نیست كه جز با شهادت امام حسین(ع) هرگز پایه‌های حكومت بنی‌‍‌‌امیه متزلزل نمی‌شد.
مدیرکل اوقاف البرز، باور به كارآمدی شهادت در احیای دین را یكی از درس‌های بزرگ عاشورا دانست و گفت: شهادت سیدالشهدا فقط یك جریان خونین و مظلومیت نیست كه فراتر از غم و اندوه پیامی در بر نداشته باشد، بلكه نهضت و انقلابی عظیم است كه در عین غمبار و غم‌انگیز بودن، مانند چشمه‌ای جوشان و خروشان كام جان حق جویان و حق طلبان را سیراب می‌كند.
این مسئول، آزادی‌بخشی و دفاع از حق و حقیقت را از درس‌های بزرگ این حماسه عظیم عنوان كرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری نهضت حسینی در واقع با دو نگاه قابل ملاحظه است، یك نگاه، حركت ظاهری حسین بن‌علی(ع) است، كه حركت علیه یك حكومت فاسد و منحرف بود و نگاه دوم، حركت علیه جهل و زبونی انسان است.
وی اضافه کرد: در حقیقت، امام حسین(ع) اگرچه با یزید مبارزه كرد، اما این مبارزه در حقیقت، مبارزه با جهل، پستی، گمراهی، زبونی و ذلت انسان است و آن حضرت(ع) قیام كرد تا درس حریت و آزادی و آزادگی به تمامی نسل‌ها بیاموزد و در روح ملت‌ها و امت‌ها بدمد تا دین و دینداری در پناه آزادی شاداب و سرزنده بماند.
دشتکی، سرمشق قرار دادن قیام امام حسین(ع) را راه مقابله با توطئه‌های دشمن دانست و گفت: امروز دشمن به دنبال نابودی حق‌خواهی، حق‌جویی و حق‌طلبی در بین مسلمانان جهان است و در واقع به دنبال این است تا روح و حقیقت نهضت عاشورا را نابود كند، ولی این اسلام و مقاومت مردم مسلمان است كه عصاره وجودی حماسه كربلا را حفظ و ماندگار می‌كند.
این مسئول در پایان با بیان اینکه ما باید ادامه‌دهنده این راه حسین(ع) باشیم و در جامعه فرائض فراموش شده را احیا کنیم، ابراز کرد: باید بیشتر از واقعه کربلا به اهمیت مکتب امام حسین(ع) توجه کنیم.
انتهای پیام

captcha