اثر امر به معروف با زبان نرم بیشتر است
کد خبر: 3841229
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

اثر امر به معروف با زبان نرم بیشتر است

گروه اجتماعی- امام جمعه کرج با تاکید براینکه باید با زبان نرم و کاملا جدی در برابر منکرات بایستیم چون اثر امر به معروف و نهی از منکر با زبان نرم بیشتر است، گفت: دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید با کسی که بر خلاف موازین شرعی و عفت قانونی قدم برمی‌دارد برخورد کنند.

اثر امر به معروف با زبان نرم بیشتر است

به گزارش ایکنا از البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 18 شهریور در جمع عزاداران حسینی، اظهارکرد: حضور شما در این جمع نشانه تقواست.
وی با تاکید بر اینکه باید از اجتماع‌های این چنینی درس بگیریم، گفت: مهم‌ترین پیامی که مردم می‌توانند از تجمعات حسینی بگیریند مقاومت است.
خطیب جمعه کرج گفت: درسی که واقعه کربلا به ما می‌دهد بر اساس آموزه‌های دینی و به تأسی از قیام امام حسین(ع) است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه مسیر انقلاب اسلامی همان مسیر حقی است که از سیدالشهدا(ع) آموخته‌ایم، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید«اگر مرا یاری کنید و ناصر من باشید من هم شما را یاری و در مسیرتان ثابت قدم خواهم کرد».
حسینی همدانی استقامت در مسیر حق را امری مهم دانست و افزود: امروز وظیفه مردم، کارگزاران، مدیران و مسئولان جامعه ثبات قدم و محکم بودن در مسیر حق است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و روابط خارجی باید با عزت و قدرت گام برداشته شود، گفت: باید به تأسی از مسیر و فرهنگ امام حسین(ع) کشور را به سمت اهدافش سوق دهیم.
خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه معضلات اجتماعی و فرهنگی بدون مقاومت در جبهه حق رفع نمی‌شوند، گفت: این چند شب موارد عجیبی در شهر کرج مشاهده می‌شود که انسان را متأثر می‌کنند؛ مجلس امام حسین(ع) و سگ گردانی؟ مجلس سالار شهیدان و بدحجابی؟ در اطراف ما مجالسی در این شب‌ها برگزار و صحنه‌هایی مشاهده می‌شود که انسان را دلگیر می‌کند، در چنین شرایطی باید خون گریست.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان البرز باید امر به معروف کنیم و جلوی منکر را بگیریم که هدف امام حسین(ع) نیز امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
حسینی همدانی با بیان اینکه باید با زبان نرم و کاملا جدی در برابر منکرات بایستیم چون اثر امر به معروف و نهی از منکر با زبان نرم بیشتر است، گفت: وظیفه مسئولان سنگین است، همه موظف هستند به وظایف قانونی خود عمل کنند. دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید با کسی که بر خلاف موازین شرعی و عفت قانونی قدم برمی‌دارد برخورد کنند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در شهر ما نباید هرکس به هر نحوی که دوست دارد گام بردارد و عفت عمومی و مسائل رسمی و دینی ما را خدشه دارد کند، گفت: دستگاه‌های مربوطه باید بدون ملاحظه وارد عمل شوند.
خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه در روضه‌ها مدام تکرار می‌کنیم وای حسین مظلوم، گفت: در حال حاضرامام حسین(ع) مظلوم نیست؟ عدم تحقق معارف، فرهنگ و روش امام حسین(ع) در جامعه مظلومیت ایشان را نشان نمی‌دهد؟ همه مردم باید پای کار باشند و نگویند به ما مربوط نیست.
انتهای پیام

captcha