فرق ضاله؛ حربه دشمن برای نفوذ به اعتقادات مردم
کد خبر: 3838728
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

فرق ضاله؛ حربه دشمن برای نفوذ به اعتقادات مردم

گروه معارف- نماینده مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب استان البرز با بیان اینکه فرق ضاله؛ حربه دشمن برای نفوذ به اعتقادات مردم و ترویج افکارانحرافی است، گفت: خطرات جدی جریانات انحرافی برای اطلاع مردم بازگو و تبیین شود.

فرق ضاله؛ حربه دشمن برای نفوذ به اعتقادات مردم

سید محمد سادات‌رسول، نماینده مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: مقابله با فرق ضاله باید با حرکت جهادی و اتحاد در بین دستگاه‌های مرتبط با شناخت تخصصی و برنامه‌ریزی هدفمند صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌ها مرتبط و فعالان فرهنگی تلاش و اهتمام بالایی در توسعه فرهنگ دینی و مقابله با فرق ضاله دارند، افزود: اقدامات بسیار خوبی در استان البرز جهت روشنگری برای مقابله با اقدامات فرق ضاله ایجاد شده و تشکل‌ها و مجموعه‌های ذیربط روشنگری خوبی داشته‌اند.
نماینده مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب استان البرز با بیان اینکه که نیازمند اقدامات جهادی جهت گسترش مقابله و آگاه‌سازی اجتماعی در مورد فرق در جامعه هستیم، بیان کرد: باید جامعه هدف را در تقابل با فرق و مذاهب بشناسیم، در راستای شناخت این فرق تبادل اطلاعات در بین دستگاهای فرهنگی و بهره‌مندی از اساتید جهت آموزش و مقابله تخصصی ضروری است.
سادات‌رسول با بیان اینکه مهم‌ترین راهکاری که می‌تواند به‌صورت هدفمند به نتیجه مطلوبی برسد، آگاهی‌بخشی جامعه نسبت به آسیب‌ها و خطرات جدی این جریانات انحرافی است گفت: برای مقابله با فرق ضاله باید از ظرفیت‌های تشکل‌های دینی، موسسات فرهنگی، انجمن‌های مرتبط استفاده کرد که این امر به تعامل سازنده بین سازمان و نهادها نیازمند است.
این مسئول گفت: متاسفانه عملکرد برخی از نهادهای در استان البرز که داعیه‌دار فرهنگ هستند در حوزه فرق و ادیان مطلوب نیست و لازم است که تعامل و همفکری لازم بین دستگاهی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب استان البرز تصریح کرد: همه نهادهای فرهنگی باید دست به دست هم داده و با تعاملات بیشتر و ایجاد بسترمناسب به مقابله جدی با تهدیدات نرم دشمنان و همچنین مقابله با فرق ضاله و انحرافی برخیزند.
وی با بیان اینکه دشمن برای نفوذ در این زمینه برنامه دارد، عنوان کرد: رویکرد غرب و دشمنان ما در حال حاضر تهدید نرم است و ما هم باید با ابزار فرهنگی و با نگاه نظام‌مند به مقابله با این تهدیدات و تهاجمات بپردازیم.
انتهای پیام

captcha