سبک زندگی فاطمه(س)؛ الگویی برای زندگی امروز
کد خبر: 3793636
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

سبک زندگی فاطمه(س)؛ الگویی برای زندگی امروز

گروه معارف- امام جمعه فردیس با تاکید بر اینکه سبک زندگی فاطمه(س) بهترین الگو برای زندگی امروز است، گفت: اگر بانوان جامعه اسلامی در زمینه‌های مختلف زندگی حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند مشکلات کاهش می‌یابد.

فاطمه(س)؛ الگوی تمام عیار بشریت

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی، امام جمعه فردیس در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: حضرت فاطمه(س) تربیت شده مکتب پیامبر(ص) و یک اسوه به تمام معنا در عرصه عشق و عبادت به خدا، خدمت به مردم، عفاف و پاکدامنی، خانه داری و تربیت فرزند و عرصه های سیاسی اجتماعی است.
وی دینداری، ولایتمداری، قناعت، اخلاق خوب، گشاده‌رویی با همسر و فرزند و توجه والا به عفاف و حجاب را از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) عنوان کرد و افزود: بانوان جامعه ما باید این خصوصیات اخلاقی را درزندگی خود عملی کنند.
این مسئول با بیان اینکه اگر بانوان جامعه اسلامی در زمینه‌های مختلف زندگی حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند، مشکلات و آسیب‌ها کاهش می‌یابد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها الگوی زنان جامعه اسلامی است بلکه الگویی تمام عیار برای بشریت است و اگر بانوان جامعه توانستند سیره دخت نبی مکرم اسلام(ص) را در خانواده خود و جامعه جاری و عملی کنند، افتخار جامعه می‌شوند و قدر و منزلت پیدا می‌کنند.
ایمانی با اشاره به نامگذاری ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان هفته زن و روز مادر در خصوص لزوم شناخت بیشتر سیره و مرام ایشان توسط بانوان جامعه اسلامی تاکید کرد.
امام جمعه فردیس همچنین با تشریح علاقه پیامبر بزرگوار اسلام(ص) نسبت به ایشان ادامه داد: پیغمبر اسلام(ص) در موارد بسیاری به جایگاه معنوی آن بانوی بزرگوار تاکید کرده و او را پاره تن خود نامیده است.
وی در پایان با تاکید بر اینکه زنان جامعه ما باید مادر بودن را ازحضرت فاطمه یاد بگیرند، گفت: زنان جامعه ما باید با الگو قرار دادن حضرت فاطمه(س) در تربیت فرزندان خود بکوشند و اگر این گونه عمل شود دیگر در جامعه شاهد فسادهای اخلاقی و اجتماعی نخواهیم بود.
انتهای پیام

captcha