خودسازی و انتظار؛ مهم‌ترین ویژگی جامعه منتظر
کد خبر: 3764792
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

خودسازی و انتظار؛ مهم‌ترین ویژگی جامعه منتظر

گروه معارف- یک کارشناس دینی مهم‌ترين ويژگی فرد و جامعه منتظر را انتظار و خودسازی دانست و گفت: انسانی که در انتظار ظهور حجت بر روی زمین است باید قطره‌ای از اصلاح را در خود و سپس در دیگران پدید آورد.

خودسازی و انتظار؛ مهم‌ترین ویژگی جامعه منتظر

به گزارش ایکنا از البرز، حجت الاسلام محمدرضا میلانی‌نژاد، بعدظهر شنبه، 26 آبان در مراسم عید بزرگ بیعت که با حضور عاشقان ولی عصر(عج) در صحن امامزاده حسن(ع) کرج برگزار شد، با اشاره به این‌که «ویژگی‌های منتظران حضرت مهدی (عج) در روایات مستقل و جمعی بیان شده است»، افزود: به فکر امام زمان خود بودن، اولین خصوصیتی است که در روایات به عنوان امری واجب برای منتظران ظهور بیان شده و انتظار امام زمان به عنوان باب‌الله و عین‌الله، نیازمند توجه منتظران است.
وی گفت: طبق روایات، کسی که بمیرد، در حالی که امام زمانش را نشناخته باشد، بر مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، بنابراین شناخت حضرت حجت(عج)، یکی از ویژگی‌های اصلی منتظران امام زمان(عج) است.
این مسئول با تأکید بر اینکه شناخت امام زمان(عج) تنها شناخت عقلی نیست، بیان کرد: این شناخت، شناختی است که حاصلش محبت نسبت به امام زمان (عج) بوده و این محبت نیز اطاعت و تبعیت از امام را در پی خواهد داشت.
میلانی‌نژاد اضافه کرد: از آثار محبت به امام زمان(عج)، «تشبه» محب به محبوب بوده و کسی که محبت امام زمان خود را در دل دارد، همه ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و اعتقادی خود را شبیه ویژگی‌های ایشان می‌کند و هر چه محبت او بیشتر شود، میزان این تشبه نیز بیشتر خواهد شد.
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه شناخت امام عصر(عج) خودسازی و دیگرسازی را به دنبال دارد، یادآور شد: از آن‌جایی که منتظر مصلح، خود صالح است، انسانی که در انتظار ظهور حجت بر روی زمین است باید قطره‌ای از اصلاح را در خود و سپس در دیگران پدید آورد.
وی گفت: دعا برای تعجیل فرج امام زمان(عج)، داشتن درجه‌ای بالاتر از تقوا که به «ورع» معروف است و همچنین مراجعه به علما و فقها در زمان غیبت ایشان، از ویژگی‌های دیگر منتظران ظهور است.
میلانی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه در بحث مهدویت ضعیف عمل ‌شده است، افزود: همان طور که روحانیان در عرصه شناخت امام حسین(ع) بیانات قوی ارائه می‌کنند باید این موضوع که با آینده جامعه و افراد در ارتباط مستقیم است، نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی یکی از راه‌های شناخت امام زمان(عج) را آشناسازی افراد با ایشان از دوران کودکی ذکر کرد و گفت: با در اختیار قرار دادن کتاب‌ها و همچنین فیلم‌هایی که مرتبط با این موضوع است می‌توان فرد را با موضوع انتظار آشنا کرد.
این کارشناس دینی بیان کرد:‌ دشمنان به اهمیت بحث مهدویت و اثر امیدبخشی آن پی برده ودر تلاش هستند که با هر ترفندی امید را در دل‌های جوانان ما تضعیف کنند.
وی تصریح کرد:‌ با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن، روحانیان، مسئولان و رسانه‌ها باید برای جلوگیری از به وجود آمدن افکار غلط درباره ظهور حضرت قائم(عج) بیش از پیش در حوزه مهدویت، شناخت امام زمان(عج) و ایجاد انتظار عملی برای ظهور ایشان کار کنند.
انتهای پیام

captcha