به گزارش ایکنا از البرز، فرزاد شعبانی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، روز دوشنبه، 27 مردادماه در جریان سیوهشتمین اجلاس سراسری رؤسای آموزشوپرورش کشور که بهصورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، با بیان اینکه 96 پروژه آموزشی در حال اجرا داریم، اظهارکرد: این پروژهها بهتدریج و متناسب با پیشرفت فیزیکی تا پایان سال تحصیلی در اختیار دانشآموزان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به ویژگی جمعیتی استان البرز تصریح کرد: این استان بهدلیل مهاجرپذیری، هر ساله با رشد جمعیت دانشآموزی روبهرو است و بر همین اساس تأمین فضاهای آموزشی یکی از اولویتهای جدی ما به شمار میرود. پیشبینی میکنیم در سال تحصیلی پیشِ رو بین هشت تا ۱۰ هزار دانشآموز جدید به جمعیت دانشآموزی البرز افزوده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۴ هزار دانشآموز اتباع خارجی در مدارس ما ثبتنام کرده بودند. برآوردها نشان میدهد بخشی از آنها بهویژه در نیمه دوم سال از استان خارج شدهاند و شاید حدود نیمی از آنان دیگر در مدارس ما حضور نداشته باشند. این جابهجایی باعث میشود تا حدودی از فشار تراکم کلاسی کاسته شود، هرچند چالش اصلی همچنان پابرجاست.
وی در بخش دیگری از سخنانش به کمبود نیروی انسانی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود ۴۳ هزار ساعت حقالتدریس در مدارس البرز داشتیم. امسال نیز با استفاده از ظرفیت بازنشستگان و سیاستهای ابلاغی وزارتخانه تلاش کردهایم این نیاز را مدیریت کنیم. خوشبختانه با برنامهریزیهای انجامشده مشکل حادی در تأمین نیرو وجود نخواهد داشت.
شعبانی تأکید کرد: پرداختهای بهموقع و ایجاد انگیزه در میان معلمان و کادر آموزشی، یکی از عوامل مهم در استمرار همکاری فرهنگیان است و آموزشوپرورش البرز با اتکا به همین ظرفیت توانسته بخشی از کمبودها را جبران کند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به حضور رئیسجمهور در جمع مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: شعار اصلی امسال عدالت آموزشی و عدالت در فضاهای آموزشی است. تحقق این شعار، تنها در سایه همافزایی میان دولت، خیرین و بدنه آموزشوپرورش امکانپذیر است.
این مسئول در پایان گفت: هیچ تحول بنیادینی در کشور بدون توجه به آموزش و پرورش رخ نخواهد داد. ما بهعنوان خادمان مردم وظیفه داریم با اجرای برنامههای حمایتی و ترکیبی، عدالت در دسترسی به آموزش و کیفیت آن را برای تمامی دانشآموزان استان فراهم کنیم. البرز با وجود چالشها، مصمم است در مسیر توسعه متوازن آموزشی گام بردارد.
انتهای پیام