هادی خانمحمدی، رئیس اداره امور قرآنی آموزش و پرورش استان البرز، روز سه شنبه، 23 اردیبهشت در حاشیه اختتامیه ششمین
اجلاس نماز دانشآموزی البرز در گفتوگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: یکی از اهداف اصلی ما در این اجلاس، پاسداشت تلاشهای مجموعهای گسترده از فعالان حوزه نماز و قرآن در مدارس استان البرز بود. این مراسم فرصتی شد تا زحمات افرادی که در ترویج فرهنگ اقامه نماز، انس با قرآن و تبیین ارزشهای دینی نقشآفرینی کردهاند، به شکل شایستهای دیده و تقدیر شود.
وی افزود: براساس شیوهنامهای که از سوی وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل سراسر کشور ابلاغ شده بود، فرآیند انتخاب افراد برتر با دقت و بر مبنای شاخصهای تعیینشده صورت گرفت. در این ارزیابی، دانشآموزان فعال در حوزه نماز، اولیای همراه، امامان جماعت مدارس، خدمتگزاران نمازخانهها، مدیران نمونه مدارس، معلمان نماز و سایر مربیان فعال شناسایی و به مرحله تجلیل رسیدند.
خانمحمدی ادامه داد: ما از تمامی این طیفها، نفرات برتر را از سطح استان انتخاب و با ارسال دعوتنامه رسمی، آنان را به این مراسم دعوت کردیم. همچنین در بخش مسابقات، از دانشآموزان برگزیده رشتههای اذان و انشای نماز در هر دو بخش دختران و پسران که در سطح استان رتبه نخست کسب کرده بودند، نیز قدردانی شد.
وی توضیح داد: در کنار دانشآموزان، جمعی از مدیران، معاونان، مربیان پرورشی و معلمان که در طول سال تحصیلی عملکرد شاخصی در برپایی نماز جماعت، فعالیتهای ترویجی، و برنامهریزی منظم در این حوزه داشتند، توسط کمیتههای ارزیابی ما مورد رصد و شناسایی قرار گرفتند. این ارزیابیها بر اساس بازدیدهای میدانی، گزارشهای مستند مدارس و عملکرد گروههای گزارشدهی شهرستانها انجام شد و نهایتاً از افرادی که در این زمینه پیشرو بودند، در این اجلاس تجلیل شد.
این مسئول افزود: در مجموع، بیش از ۲۰۰ نفر از دانشآموزان، فرهنگیان و همراهان تربیتی استان شایسته دریافت لوح تقدیر شناخته شدند، اما با توجه به محدودیتهای اجرایی مراسم، بهصورت نمادین ۵۰ نفر از برترینها بهصورت ویژه در حضور جمع مورد تقدیر قرار گرفتند.
خانمحمدی در پایان تصریح کرد: نکته مهم در روند این اجلاس، مشارکت همهجانبه مدارس در سطوح مختلف بود. بسیاری از مدارس، با برنامهریزی دقیق و اجرای مداوم برنامههای اقامه نماز جماعت، تجهیز نمازخانهها، برگزاری جلسات توجیهی برای اولیا و دانشآموزان، و مشارکت در مسابقات قرآنی، فضای مدرسه را به محیطی معنوی و تربیتی تبدیل کردهاند. همین موضوع باعث شد در مرحله داوری، بسیاری از مدارس با اختلاف ناچیز رقابت کنند.
انتهای پیام