کد خبر: 4266337
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹

همکاری اصناف و خیرین برای حل بحران مدارس در البرز

استاندار البرز با تاکید بر اهمیت مشارکت فعال اصناف و بخش خصوصی در حل بحران فضای آموزشی استان گفت: برای رفع کمبود مدارس و ارتقای کیفیت آموزش، استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و مسئولیت‌پذیری این بخش‌ها ضروری است.

مدرسه سازی

به گزارش ایکنا از البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، روز شنبه، 27 بهمن ماه در جلسه‌‌ای که به منظور پیشبرد نهضت مدرسه‌سازی استان برگزار شد، با تأکید بر لزوم همکاری همه‌جانبه و تقسیم وظایف میان مسئولان، اظهارکرد: در مسیر توسعه نظام آموزشی استان، مسئولیت‌پذیری تک‌تک افراد و انجام صحیح وظایف از اهمیت بالایی برخوردار است. تنها در این صورت است که می‌توانیم گام‌های مؤثری در راستای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش برداریم.

وی به مشکلات موجود در مناطق پرجمعیت استان اشاره کرد و افزود: در شهرستان‌های کرج و فردیس، با توجه به رشد چشمگیر جمعیت و کمبود شدید فضاهای آموزشی، به ساخت ۱۴۰ مدرسه در کرج و ۹۵ مدرسه در فردیس نیاز داریم تا بتوانیم استانداردهای آموزشی کشوری را محقق سازیم.

عبداللهی با بیان اینکه حل این بحران تنها از طریق حمایت جمعی امکان‌پذیر است، گفت: برای حل این معضل، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف، از جمله اصناف و بخش خصوصی، می‌تواند نقشی حیاتی ایفا کند. مسئولیت‌های اجتماعی این بخش‌ها باید در راستای حمایت از پروژه‌های مدرسه‌سازی فعال شوند.

استاندار البرز همچنین بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود تأکید کرد و گفت: مکان‌هایی که در حال حاضر تحت مالکیت فنی و حرفه‌ای هستند و قابلیت تبدیل به فضاهای آموزشی و مهارتی دارند، باید به فهرست مکان‌های قابل استفاده برای آموزش و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان افزوده شوند. این اقدام می‌تواند به رفع کمبود فضای آموزشی کمک کند و فرصت‌های جدیدی برای ارتقای مهارت‌های دانش‌آموزان فراهم آورد.

این مسئول در ادامه به اهمیت تقویت مدارس هنرستانی اشاره کرد و افزود: مدارسی که به هنرستان تبدیل شده‌اند و نیاز به فضای کارگاهی دارند، باید از پشتیبانی خیرین برخوردار شوند تا زیرساخت‌های لازم برای آموزش‌های عملی و مهارتی فراهم شود. این امر به توانمندسازی بیشتر جوانان و مهارت‌آموزی آنان در عرصه‌های مختلف کمک می‌کند.

وی همچنین پیشنهاد داد که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌طور دقیق‌تر نیازهای شغلی آینده استان را شناسایی کرده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا این نهاد بتواند با برنامه‌ریزی مناسب، نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز بازار کار را تربیت کند. 

این مسئول تصریح کرد: آموزش و پرورش باید بتواند با توجه به نیازهای واقعی بازار کار، برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای تربیت دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان داشته باشد تا با فراغت از تحصیل، به سرعت وارد بازار کار شوند و مشکلات اشتغال در استان کاهش یابد.

عبداللهی در پایان با تأکید بر ضرورت همدلی و تعامل میان دستگاه‌های اجرایی استان، ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها باعث تسریع در تحقق اهداف مدرسه‌سازی و ارتقای کیفیت آموزش در استان البرز شود.

انتهای پیام
captcha