کد خبر: 4231617
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸

برگزاری 1000 تریبون آزاد دانش‌آموزی در مدارس البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: سال گذشته بیش از یک هزار تریبون آزاد دانش‌آموزی با هدف تقویت گفت‌وگو و تاب‌آوری در مدارس این استان برگزار شد.

سردار فتح الهی معاون پرورشی آموزش و پرورش البرز

به گزارش ایکنا از البرز، سردار فتح‌الهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز، روز سه‌شنبه، 23 مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در کانون فرهنگی- تربیتی شهید فهمیده برگزار شد، سال گذشته بیش از یک هزار تریبون آزاد دانش‌آموزی با هدف تقویت گفت‌وگو و تاب‌آوری در مدارس این استان برگزار شد.

وی با تاکید براینکه برگزاری تریبون‌های آزاد دانش‌آموزی فرصت مناسبی برای تقویت روحیه انتقادپذیری بین دانش‌آموزان و همچنین جامعه است، افزود: این تریبون‌ها با موضوع « حجاب، اجبار یا اختیار؟ »، « آزادی انسان، کدام  و چرا» و « رسانه، مدگرایی و هویت ملی» و ... برگزار شد.

این مسئول با توضیح اینکه این برنامه با مشارکت سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی البرز برگزار شد، گفت: خوشبختانه سال گذشته دانش‌آموزان از این برنامه استقبال خوبی کردند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال تحصیلی جدید هم در نظرداریم با استفاده از مربیان توانمند این فعالیت را ادامه دهیم.

فتحی‌الهی در ادامه بر ضرورت حضور مربی پرورشی در مدارس غیردولتی تاکید کرد و گفت: در مدارس بالای 150 دانش‌آموز باید معاون پرورشی و در مدارسی که تعداد کمتری دانش‌آموز دارند باید مربی پرورشی حضور داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز با توضیح اینکه معلمان مدارس غیردولتی باید تخصص رشته مربوطه را داشته باشند، درباره وضعیت نیروی انسانی این مدارس، گفت: نیروی بدون گزینش نباید در مدارس غیردولتی باشد.

وی با اشاره به اینکه عمق بخشی به باورهای دینی و انقلابی از ماموریت‌های اصلی معلمان پرورشی است و فعالیت‌ها باید به این سمت، سوق یابد، افزود: کادر پرورشی مدرسه از عوامل مهم رشد اجتماعی دانش‌آموزان است و فرایندی را که والدین در خانواده برای تربیت دانش‌آموزان آغاز کرده است به سرانجام می‌رساند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت 12 کانون فرهنگی- تربیتی در این استان اشاره کرد و گفت: این مراکز با فعالیت‌های کارآمد و تأثیرگذار به دنبال شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان هستند تا نسلی را برای نظام و آینده کشور آماده سازند.

وی عمده‌ترین جامعه هدف کانون‌های تربیتی و فرهنگی را دانش‌آموزان دانست و افزود: رویکرد اصلی این مراکز، رویکرد تربیتی است و بر همین اساس در تلاش هستیم که مخاطبان آن، همه جانبه تربیت و رشد کنند.

فتح‌الهی توضیح داد: در این کانون‌ها برنامه‌های آموزشی مهارتی و دینی، تربیتی و درسی برنامه‌های ورزشی، تفریحی و اردویی، طرح‌های تابستانی اوقات فراغت، کلاس‌های هنری و مهارتی، گرافیکی و تقویتی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود. 

 

انتهای پیام
captcha