نظارت اصلی‌ترین رکن ارتقای فعالیت‌های سوادآموزی است
کد خبر: 4220762
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز:

نظارت اصلی‌ترین رکن ارتقای فعالیت‌های سوادآموزی است

رویا عسگرپور با تأکید براینکه نظارت اصلی‌ترین رکن ارتقای فعالیت‌های سوادآموزی است، گفت: نظارت به معنای در نظر گرفتن رفتار، کارها یا اطلاعات با هدف تأثیرگذاری، مدیریت و هدایت‌ کردن آنهاست.

سوادآموزی

به گزارش ایکنا از البرز، رویا عسگرپور، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز، 21 خردادماه در کارگاه توانمندسازی عوامل اجرایی برگزاری امتحانات سوادآموزی اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه ایجاد هماهنگی و تبیین دستورالعمل‌هاست تا حس مسئولیت‌پذیری نیروی انسانی با در جریان قرار گرفتن اهداف و مأموریت‌های سازمانی تقویت شود.

وی پرهیز از اعمال سلیقه در تصحیح اوراق را از مهمترین اولویت‌ها در صحت روند ارزشیابی تحصیلی دانست و افزود: نظارت‌های مستقیم و غیرمستقیم و برگزاری جلسات توجیهی برای عوامل اجرایی منجر به صحت برگزاری آزمون‌ها مطابق با آیین‌نامه‌ها می‌شود.

عسگرپور با تأکید بر اینکه نظارت اصلی‌ترین رکن ارتقای فعالیت‌های سوادآموزی است، بیان کرد: نظارت به معنای در نظر گرفتن رفتار، کارها یا اطلاعات با هدف تأثیرگذاری، مدیریت و هدایت‌ کردن آنهاست و مسئولان سوادآموزی وظیفه هدایت، نظارت برنامه‌ها و فعالیت‌های سوادآموزی را تا مرحله آزمون پایانی برعهده دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: هر مسئول سوادآموزی در طول سال وظیفه نظارت بر ۱۵۰ تا ۲۵۰ نفر سوادآموز در دوره‌های مختلف سوادآموزی را عهده‌دار است و باید نتایج و بازخورد بازدیدها را به اداره منعکس کند.

این مسئول در پایان بر بازدید از کلاس‌های سوادآموزی توسط همکاران واحد سوادآموزی و گروه بهبود کیفیت تأکید و بیان کرد: باید نظارت‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا هر کلاس حداقل یک بار در ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

یادآور می‌شود، در این کارگاه آیین‌نامه برگزاری آزمون‌های پایانی سوادآموزی، تصحیح اوراق و ضوابط و شرایط به‌کارگیری عوامل اجرایی برگزاری امتحانات و چگونگی تشکیل حوزه امتحانی تا ثبت نتایج و صدور کارنامه در سامانه جامع سوادآموزی تبیین شد.

انتهای پیام
captcha