ثبت‌نام 227 نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان استان مرکزی
کد خبر: 4212725
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲

ثبت‌نام 227 نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان استان مرکزی

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از ثبت‌نام 227 حافظ در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان خبر داد و افزود: داوطلبان در دو حوزه اراک و ساوه در آزمون مرحله کتبی شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام اسماعیل شریفی، رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی مرکزی

حجت‌الاسلام اسماعیل شریفی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری مرحله کتبی نوزدهمین دوره آزمون تخصصی ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان، افزود: این آزمون صبح روز جمعه، 14 اردیبهشت از ساعت 8 صبح همزمان با سراسر کشور در دو حوزه اراک و ساوه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرکت 227 حافظ از استان مرکزی در این مرحله از آزمون، اعلام کرد: از این تعداد 167 نفر در اراک و 60 نفر در ساوه حضور خواهند داشت. مکان برگزاری آزمون کتبی در ساوه دارالتحفیظ و اراک دانشگاه فرهنگیان واقع در شهرک قائم است.

شریفی رشته‌های آزمون را همچون سال‌های قبل حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل دانست و ادامه داد: بیشترین آمار ثبت‌نامی‌ها به رشته‌های حفظ کل و حفظ 10 جزء با احتساب هر رشته 90 نفر است. در رشته حفظ 20 جزء نیز 47 حافظ متقاضی شرکت هستند.

وی با بیان اینکه واجدان شرایط پس از کسب حدنصاب در مرحله کتبی به مرحله شفاهی که تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود راه خواهند یافت، گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه حفظ استان در حال رقم خوردن است و اساتید با برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی اقدام به تربیت حافظ کرده‌اند. امید است با رونق این دوره‌ها به فرمایش مقام معظم رهبری مبتنی بر تربیت 10 میلیون حافظ دست یابیم.

شریفی بانوان را پیشتاز در حفظ قرآن دانست و تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت قریب به 80 درصد داوطلبان این دوره از بانوان هستند و این مهم وظیفه را بر ما برای توجه هرچه بیشتر به این قشر سنگین‌تر می‌کند.  

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان آمار ثبت‌نامی‌های امسال نسبت به مشابه سال قبل را افزایشی اعلام کرد و افزود: سال گذشته 180 نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند که این آمار امسال به 227 نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha