شورای عالی قرآن در سالی که گذشت
کد خبر: 4206897
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷

شورای عالی قرآن در سالی که گذشت

شورای عالی قرآن در طلیعه دو ماه مبارک رمضان در ابتدا و انتهای سال ١۴٠٢ کمافی‌السابق نقش خدمتگذار را در برپایی دیدار جامعه قرآنی کشور با رهبر معظم انقلاب ایفا کرده است.

محمدتقی میرزاجانی، معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا گفت: فعالیت شورا در طول یک سال گذشته، با فرازها و فرودهایی همراه بود. در کنار فعالیت‌هایی که در محدوده وظایف و مأموریت‌های شورا دنبال شده است، دو نقطه از نقاط فراز این فعالیت‌ها در قالب کار جمعی، برجسته‌تر و قابل بیان است.

وی افزود: مورد اول، توفیق دیدار جامعه قرآنی کشور با رهبر معظم انقلاب در طلیعه دو ماه مبارک رمضان، در ابتدا و انتهای سال ١۴٠٢ بود که شورای عالی قرآن، کمافی السابق نقش خدمتگذار را در برگزاری این جلسه ارزشمند ایفا کرد. در یک نوبت هم تعدادی از قرآنیان، در دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی با رهبر انقلاب، به زیارت ایشان مشرف شدند، یعنی مجموعاً سه دیدار در یک سال شمسی که بی‌نظیر و افتخارآمیز است. 

میرزاجانی ادامه داد: بیانات معظمٌ‌له در این سه برنامه، به ویژه در محفل طلیعه ماه رمضان اخیر، بسیار مهم و البته چندبُعدی بود که لازم است در اولین فرصت، مجموعه‌های مسئول، برای اجرایی‌سازی آن، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند. 

شورای عالی قرآن در سالی که گذشت

معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن تصریح کرد: فراز دیگر فعالیت‌های شورای عالی قرآن در کنار سایر مجموعه‌های فعال در امور قرآنی، اعلام مواضع متحد و منسجم در قبال اتفاقاتی مثل حوادث غزه، جریان هتک حرمت قرآن‌ در برخی کشورهای اروپایی، بزرگداشت شهدای قرآنی، همچنین اجرای بعضی از برنامه‌ها به صورت دو یا چندجانبه بوده که جلوه‌ای از همدلی و هم‌افزایی قرآنیان را به نمایش گذاشت. اگرچه بهانه شکل‌گیری بعضی از این همدلی‌ها، حوادث تلخی بود‌، لکن در کنار هم قرار گرفتن قرآنی‌ها بسیار امیدبخش است. 

میرزاجانی عنوان کرد: فرود فعالیت‌های شورا هم غالباً در مواردی بود که توانایی انجامش بوده است، اما به علت کمبود بودجه از آن بازماندیم یا ناگزیر به صورت ناقص اجرا شد. در این راستا، تعطیلی طرح اُسوه، عدم اجرای کامل بخشی از برنامه‌های آموزشی، محقق نشدن چرخه کامل تولید تلاوت‌های تصویری الگو، عدم فعالیت تبلیغی مورد انتظار در فضای مجازی و ... از جمله کاستی‌های سال گذشته بوده است.

وی اظهار کرد: شورای عالی قرآن، از ظرفیت نیروی انسانی و کارشناسی متصل و منفصلِ متخصص برخوردار است که سرمایه بزرگ برای مجموعه است. امکانات برای این که همه این ظرفیت به بهره‌برداری کامل برسد، محدود است.

میرزاجانی در پایان افزود: در مجموع در سال ١۴٠٢ در حد توان و مقدورات، برنامه‌ها و فعالیت‌های خوب، مؤثر و منظمی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، تولید، نظارت، ارتباطات و تبلیغ و ترویج اجرا شده است. شورا در سال ١۴٠٣، روی بیانات اخیر مقام معظم رهبری تمرکز خواهد داشت و از سوی دیگر تلاش دارد، اجرای برنامه‌های مشترک و هم‌افزا با سایر نهادهای قرآنی را توسعه دهد.

انتهای پیام
captcha