مسابقات مناظره دانشجویی البرز به ایستگاه آخر رسید
کد خبر: 4203831
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

مسابقات مناظره دانشجویی البرز به ایستگاه آخر رسید

دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی استان البرز با برتری تیم فروزش از دانشگاه فرهنگیان به پایان رسید.

مسابقات مناظره دانشجویی

به گزارش ایکنا از البرز، جلال نوری، سرپرست جهاددانشگاهی البرز، بعداز ظهر روز سه‌شنبه، 15 اسفندماه در مرحله نهایی  دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی استان البرز گفت: مسابقات مناظره برای دانشجویان یک غنیمت و فرصت بی‌نظیر است که به آنان برای ورود به عرصه‌های مختلف جامعه کمک می‌کند.

نوری با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری این دوره از مسابقات در استان البرز از آبان‌ماه در جریان بوده است، گفت: مسابقات مناظره برای هشتمین سال متوالی توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود.

در ادامه سعید قاسمی‌جیردهی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی البرز اظهار کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی به همت سازمان دانشجویان و مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی جهاددانشگاهی و با همکاری معاونت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: فراخوان مرحله استانی مسابقات ملی مناظرات دانشجویی از مهرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه‌های استان البرز آغاز شد و دانشجویان تا ۱۵دی ماه فرصت داشتند برای ثبت نام اقدام کنند. این مسابقات به صورت گروهی برگزار می‌شود و هر گروه متشکل از چهار نفر دانشجو است که اعضا باید درباره موضوع تحقیق کنند.

قاسمی‌جیردهی تصریح کرد: داوران این مسابقه از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند، گفت: در این دوره ۱۸ تیم از دانشگاه‌های خوارزمی، فرهنگیان، و مراکز علمی کاربردی استان شرکت داشتند. 

وی ادامه داد: نشست توجیهی و کارگاه آموزشی این دوره از مسابقات ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور تیم‌های شرکت کننده در سالن اجتماعات مرکز آموزش جهاددانشگاهی برگزار شد و در این جلسه دانشجویان با روند برگزاری مسابقه، ساختار و تولید محتوا در یک مناظره و نکات کلیدی برای برگزاری یک مناظره علمی و خوب آشنا شدند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی البرز بیان کرد: در این دوره ۷۲ دانشجو شامل ۲۷ دانشجوی خانم و ۴۵ دانشجوی آقا در قالب ۱۸ تیم از دانشگاه‌های خوارزمی، فرهنگیان، مرکز علمی کاربردی ایران فریکو، مرکز علمی کاربردی ماموت، مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت، مرکز علمی کاربردی خانه کارگر، مرکز علمی کاربردی شاهین و مرکز علمی کاربردی کارخانه قند کرج حضور داشتند.

وی تصریح کرد: مسابقات امسال از یکم اسفندماه با برگزاری مرحله مقدماتی آغاز شد و در نهایت دو تیم ققنوس و فروزش از دانشگاه فرهنگیان به مرحله نهایی راه پیدا کردند و پس از برگزاری مناظره پایانی تیم فروزش با کسب امتیاز بیشتر مقام نخست را کسب کرد و به مرحله کشوری راه یافت.

وی گفت: اعضای تیم فروزش شامل زهرا افشاری راد، فاطمه ابراهیمی، بهاره گودینی، غزاله خلج و اعضای تیم ققنوس شامل سینا قدسی، محمدرضا نورزی، فاطمه افشار، آیدا تقی‌پور بود.

انتهای پیام
captcha