عملکرد خواص در تشویق مردم به مشارکت حداکثری اثرگذار است
کد خبر: 4199798
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
بروجردی:

عملکرد خواص در تشویق مردم به مشارکت حداکثری اثرگذار است

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه خواص در تبیین دقیق و منطقی اهمیت حضور در انتخابات می‌توانند اثربخش باشند، گفت: خواص با حضور در میان عامه مردم، قشر نخبه جامعه و دانشگاهیان به تبیین اهمیت مشارکت حداکثری بپردازند.

علاالدین بروجردی

علاءالدین بروجردی، کارشناس سیاسی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس دوازدهم و ملزومات تحقق این مهم اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن بقا و امنیت کشور بوده و مسیر توسعه و پیشرفت را همواره می‌سازد. مردم باید بدانند برای حل مشکلات این روزهای کشور، مشارکت در انتخابات یک ضرورت مهم است و قهر با صندوق‌های رأی شرایط را بدتر می‌کند و حتی امکان دارد موجبات سوءاستفاده دشمنان را فراهم آورد تا فشارهای اقتصادی را شدت بخشند و به امنیت کشور ضربات بیشتری را وارد کنند و از سوی دیگر امکان دارد افرادی وارد مجلس شوند که صلاحیت کافی و لازم را ندارند.

وی افزود: به باور من مشارکت حداکثری را باید نمایش اقتدار ملت ایران دانست و در این مقطع زمانی لازم است که این اقتدار به رخ دشمنان کیان اسلامی کشانده شود. به هر حال خواص نقش مهمی در تشویق مردم به حضور در انتخابات دارند و ضرورت دارد در حال حاضر از موضع‌گیری‌های ناامیدکننده و سرکوب‌کننده انگیزه مردم حذر داشته باشند.

کارشناس سیاسی با بیان اینکه خواص در تبیین دقیق و منطقی اهمیت حضور در انتخابات می‌توانند اثربخش باشند، اظهار کرد: خواص با حضور در میان عامه مردم، قشر نخبه جامعه و دانشگاهیان به اهمیت مشارکت حداکثری بپردازند. به عبارت بهتر امروز خواص نباید کنار بنشینند و صرفاً به نوشتن چند مقاله و انجام یک یا دو مصاحبه مطبوعاتی اکتفا کنند؛ اینها باید در رسانه‌های جمعی، مناظرات، کرسی‌های آزاداندیشی، مساجد، پایگاه‌های بسیج، مدارس و دیگر ارکان اجتماعی مؤثر حضور پررنگ‌تری داشته باشند و همچنین ضرورت دارد در شرایط کنونی هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت را بیان کنند و هم تأثیر مشارکت حداکثری بر ادامه مسیر پیشرفت و حل مشکلات را مورد تأکید قرار دهند.

بروجردی ادامه داد: مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان دادند که با وجود همه مشکلات همچنان حامی نظام هستند و از این ظرفیت باید در انتخایات بهره برد.

وی با اشاره به نقش مسئولان و کارگزاران نظام در مدت محدود باقی‌مانده به انتخابات اظهار کرد: امروز همه نگاه‌های مردم به تصمیمات و اظهارنظرهایی است که کارگزاران و مسئولان از خود بروز می‌دهند؛ در این زمان محدود نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی کشور نباید درگیر حواشی شوند و نباید نزاع گفتاری و رفتاری با هم داشته باشند. ممکن است نمایندگان کنونی مجلس برای اینکه  جایگاه خود را نزد مردم افزایش دهند و نظر مردم را در آستانه انتخابات جلب کنند نطق‌هایی انجام دهند و یا قوانینی را تصویب کنند که به صلاح منافع ملی کشور نیست و دولت را بیش از پیش تحت فشارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بگذارد پس باید این را مدنظر قرار داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در این رابطه ادامه داد: بارها پیش آمده برخی نمایندگان به ویژه نمایندگانی که صلاحیتشان تأیید نشده در تریبون مجلس طوری اظهار نظر می‌کنند که عامل یأس و ناامیدی در کشور است؛ به نظر من امروز وقت این‌گونه نطق‌ها نیست و از سوی دیگر هرگونه تسویه‌حساب‌های سیاسی را باید کنار گذاشت و از آنها دوری کرد.

بروجردی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به نقش ائتلاف‌ها در تحقق مشارکت حداکثری اشاره و تأکید کرد: ائتلاف‌های سیاسی نقش مهمی در جلب آرای مردم دارند، ائتلاف‌ها را باید نتیجه خرد جمعی دانست و به تصمیم‌گیری مردم کمک بهتری می‌کنند و از سوی دیگر ائتلاف‌ها اگر به درستی ایفای نقش کنند حتی آنهایی که مردد هستند را می‌توانند وارد عرصه انتخابات سازند و به طور کلی ائتلاف‌ها به مردم قدرت انتخاب می‌دهند و باعث می‌شوند افراد اصلح وارد مجلس شوند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha