جزئیاتی از مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4199608
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

جزئیاتی از مسابقات بین‌المللی قرآن

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روز 26 بهمن‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز و تا دوم اسفندماه ادامه خواهد یافت.

جزئیاتی از مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه از ساعت 15 و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و مدیران امور قرآنی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

براساس سنت چند سال اخیر که مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، پیش‌بینی می‌شود این مراسم نیز با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شود. خبرهای غیررسمی نیز حکایت از این موضوع دارد.

براساس شنیده‌ها اجرای مراسم افتتاحیه و نیز اجرای مسابقات پس از چند سال بار دیگر برعهده عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان گذاشته شده است. موضوعی که می‌تواند اجراهای این چهره قرآنیِ شناخته شده در سال‌هایِ آغازینِ مسابقاتِ بین‌المللی قرآن ایران که در حسینیه ارشاد برگزار می‌شد را بار دیگر در اذهان زنده کند.

از سال 1389 اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به چهره‌های جوان‌تر واگذار شد، در آن سال برای اولین بار سیدوحید مرتضوی، اجرای مسابقات را عهده‌دار شد. 

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در حسینیه ارشاد در ادوار آغازین این رویداد با سه تصویرِ «حضور و تلاوت قاریان تراز اول مصری در متن و حاشیه مسابقات»، «استقبال با شکوه مردم» و «اجرای عباس سلیمی» در حافظه تاریخی مردم و علاقه‌مندان به قرآن کریم ثبت شده است. 

یادآور می‌شود، چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران طی روزهای 26 بهمن تا دوم اسفندماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha