کانون‌های مساجد ظرفیتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است
کد خبر: 4194831
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

کانون‌های مساجد ظرفیتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد ظرفیتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است، گفت: در این ایام باید در صحنه باشیم و یکی از مصادیق حضور ما در صحنه عرصه انتخابات است.

سعید جابری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

به گزارش ایکنا از البرز، سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز صبح شنبه، 30 دی ماه در نشست ستاد دهه فجر مساجد البرز که در ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های این مجموعه در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: از دل مساجد و پایگاه‌های بسیج، سربازان فراوانی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و شهید شدند. در این برهه زمانی که دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نسل نوجوان و جوان مملکت ما را از سابقه درخشان نظام و انقلاب دور کند و با ایجاد شبهات فکری و عقیدتی بین آنها فاصله بیندازد، به تصویر کشیدن مقاومت‌ها، ایثارگری‌ها و اقدامات خودجوش مردمی بسیار حائز اهمیت و مؤثر است.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم مردمی‌سازی حوزه فرهنگ است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همواره بر آن تاکید دارد، افزود: مساجد از بطن مردم هستند و باید فعالیت‌های مردمی را نهادینه‌سازی کنیم و گسترش دهیم و با استفاده از ابزارهای در اختیار فضا را مدیریت کنیم.

جابری‌ انصاری مطرح کرد: برگزاری جلسات با حضور افراد فعال در مساجد در دوران انقلاب و مبارزان انقلابی و ساخت فیلم‌های کوتاه و مستندات دینی و تاریخی مرتبط با مساجد نیز در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد. 

این مسئول تصریح کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی این فعالیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و برگزاری مراسم شعر مرتبط با نسل جوان و نوجوان و آذین بندی مساجد نیز در دستورکار قرار گیرد.

وی برپایی میز خدمت با حضور مسئولان و شنیدن دغدغه‌های مردم و مطالبه‌گری از مسئولان را از دیگر اقداماتی دانست که می‌تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت و مؤثر باشد و گفت: ظرفیت عظیم و بی‌بدیل بسیج در مساجد باید به صورت دقیق و اصولی تبیین شود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید این ارتباط را در محلات ایجاد کند و محصولات فرهنگی هنری تولید شده در سطح جامعه و استان در مساجد توزیع شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: گروه‌های سرود در تمام استان فعالیت می‌کنند اما اینکه ذیل لوای مشخص و در بانک اطلاعاتی دقیق و اصولی باشند اینگونه نیست که می‌توان در این راستا نیز گام برداشت. اولین نمایندگی سرود در کشور به اداره کل ارشاد داده شده است.

جابری انصاری توضیح داد: ارتباط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با این دفتر سرود موجب می‌شود نسل جوان و نوجوان فعال در این عرصه وارد صحنه انقلاب شوند و بیش از پیش بدرخشند. با توجه به اینکه یکی از محورهای کمیته مساجد و بقاع متبرکه دهه فجر است و در این ایام باید در صحنه باشیم، یکی از مصادیق حضور ما در صحنه عرصه انتخابات است.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای این کمیته می‌تواند تبیین مسائل انقلاب، دموکراسی و مشارکت مردم در آینده و سرنوشت خود باشد، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر انتخابات در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، این کمیته می‌تواند در همان مسیر گام‌های اساسی بردارد. نماینده ولی فقیه در استان البرز نیز در این حوزه تدابیر لازم را به ما ارائه طریق می‌کند و ما برای به صحنه آوردن مردم و مشارکت حداکثری آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت کانون‌های تبلیغاتی در این زمینه مطرح کرد: در ایام الله دهه فجر امسال باید متفاوت از سال‌های گذشته عمل کنیم و بدرخشیم زیرا اکنون ایران محور جبهه مقاومت است و باید از تمام ابزارها برای نمایش مظلومیت این جبهه که توسط مستکبران مورد آسیب واقع می‌شود استفاده و این مظلومیت را تبیین کنیم و با حرکتی منسجم‌تر کار را پیش ببریم اما محور فعالیت‌ها باید مساجد باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: این کمیته و جریانی که می‌خواهد تاریخ انقلاب را روایتگری و به نسل‌های کودک، نوجوان و جوان منتقل کند، می‌تواند ظرفیت هنرهایی مانند داستان، شعر و موسیقی و هر آنچه که این نسل‌ها را جذب می‌کند را مورد استفاده قرار دهد. اخیراً نیز یکی از بانوان شاعر البرز با حکم وزیر به عضویت شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درآمده است.

انتهای پیام
captcha