یادبود «جلیل شادمانی» شهید تازه شناسایی شده برگزار می‌شود
کد خبر: 4194208
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

یادبود «جلیل شادمانی» شهید تازه شناسایی شده برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خبر داد: مراسم بزرگداشت شهید تازه شناسایی شده از استان همدان 28 دی‌ماه در همدان برگزار می‌شود.

شهید جلیل شادمانیمجید صفدریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مراسم بزرگداشت شهید تازه شناسایی شده از استان همدان 28 دی‌ماه در همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: به تازگی پیکر سرباز رشید اسلام شهید جلیل شادمانی از شهدای غریب اسارت دوران دفاع مقدس شناسایی شده به همین منظور مراسم یادبودی پنج شنبه 28 دی ماه ساعت 10 الی 12 در مسجد مهدیه همدان و ساعت 16 در محل گلزار شهدای همدان به منظور غبارروبی از مزار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

صفدریان یادآور شد: این شهید بزرگوار در سال 1397 به عنوان شهید گمنام در روستای گلگیر مسجد سلیمان به خاک سپرده شده که طی ما‌ه جاری هویت اصلی او شناسایی شد، لازم به ذکر است پیکر این شهید همدانی در محل دفن خود در مسجد سلیمان باقی می‌ماند و یادبود آن در همدان برگزار می‌شود.

وی گفت: شهید جلیل شادمانی متولد 30 شهریورماه سال 1341 در همدان بود که در تیپ ذوالفقار ارتش به عنوان سرباز عازم جبهه حق علیه باطل شده بود و در آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس زخمی شد و به اسارت دشمن بعثی درآمد و پس از انتقال به بیمارستان بصره در تاریخ 10 اردیبهشت‌ماه سال 1361 به مقام والای شهادت رسید.

 

انتهای پیام
captcha