توانمندشدن ۵ هزار خانوار کمیته امداد همدان
کد خبر: 4212239
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵

توانمندشدن ۵ هزار خانوار کمیته امداد همدان

مدیرکل کمیته امداد استان از توانمند شدن ۴ هزار و ۵۹۸ خانواده تحت حمایت استان خبر داد.

کمیته امدادبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان همدان در جشن توانمندسازی مددجویان تحت حمایت استان که با حضور جعفر صباغیان، قائم‌مقام کمیته امداد، مرتضی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، استاندار، مسئولان نظامی و مدیران بانک‌های عامل و ادارات برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کارهای ارزشمند در این حوزه دو هدف؛ کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها با حفظ کرامت و شرافت انسانی را دنبال می‌کند.

وی به حوزه اشتغال اشاره کرد: جشن توانمندسازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و مابقی مربوط به سال ۱۴۰۱ است، روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸ نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش کسب کردند و ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اعلام کرد: از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار را از طریق اشتغال، به توانمند سازی برسانند.

صباغیان یادآور شد: مأموریت اصلی کمیته امداد از ابتدای تشکیل رسیدگی به امور معیشتی و نیازهای روزمره مردم بود اما بعد از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می‌کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان برگزار شد که کمیته امداد از طریق برنامه‌های متنوع توانمند ساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه‌ها، خیرین و دولت مردمی رقم می‌زند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اثرگذارترین خدمت را اشتغال عنوان کرد و افزود: اشتغال می‌تواند افراد را به توانمندسازی برساند که در سال گذشته هم با اقدامات موثر جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار خانواده در حضور رئیس جمهور ۲۰ اسفند ماه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با ارسال پیامی اعلام کرد: کمیته امداد اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مطرح شد که بتواند بخشی از مشکلات جامعه را در مسائل اقتصادی حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه اسلام توصیه می‌کند که انسان اهل کار و کار آفرین، تولید کننده ثروت باشد، گفت: اینکه مجموعه کمیته امداد در توانمندسازی خانواده ها ورود پیدا کرده است دقیقا کار اصلی است که باید اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: سیاست کارآفرینی که کمیته امداد در پیش گرفته است بسیار در عرصه اقتصاد درست است که خانواده‌ها توانمند شوند و خودشان در عرصه تولید ورود پیدا کنند.

در ادامه استاندار همدان با گرامی داشت یاد امام و شهدا از زحمات پرسنل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل قدردانی کرد و افزود: کمیته امداد از زمانی که پایه گذاری شد به عنوان حامی مستمندان و مستضعفان بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد بیان کرد: ما از ابتدا شاهد یک تحول خوب در عرصه خدمت رسانی کمیته امداد بودیم و امروز افتخار داریم که این مجموعه با شیوه‌ها و روش‌های علمی در حوزه‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی، تحصیل، درمان و مسکن افراد تحت پوشش تلاش همه جانبه‌ای را انجام می‌دهد.

انتهای پیام
captcha