اسامی برگزیدگان دوره‌ ارتقای قاریان و دعاخوانان آذرماه 1402 اعلام شد
کد خبر: 4191696
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

اسامی برگزیدگان دوره‌ ارتقای قاریان و دعاخوانان آذرماه 1402 اعلام شد

اسامی برگزیدگان هشتمین جلسه دوره‌های ارتقای قاریان و دعاخوانان شورای عالی قرآن در آذرماه ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش ایکنا، برگزاری دوره‌های آموزش و ارتقا از جمله اقدامات و تجربیات شورای عالی قرآن در حوزه آموزش‌های تخصصی است که سال‌هاست ویژه قاریان و دعاخوانان ممتاز برگزار می‌شود.

در سال‌های اخیر، بهره‌گیری از بستر فضای مجازی، امکان استفاده از این دوره‌ها را برای تعداد بیشتری از ممتازین عرصه قرائت و دعا در استان‌های مختلف کشور فراهم کرده است. ضمنا ورود و پشتیبانی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، موجب توسعه کمی و کیفی این دوره‌ها شده است.

در سال جاری پس از فراخوان ثبت‌نام از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری، بیش از ۶۰۰ نفر از قاریان و دعاخوانان با ثبت‌نام در سایت شورای عالی قرآن و سایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، درخواست حضور در این دوره‌ها را ثبت کردند که پس از بررسی و ارزیابی آثار، ۱۸۰ قاری و ۴۰ دعاخوان، نصاب لازم را جهت عضویت در پانزدهمین دوره ارتقای قاریان و هفتمین دوره ارتقای دعاخوانان دریافت کردند.

در این دوره، سعید رحمانی، سیدعباس انجام، رضا محمدپور، نصرت‌الله حسینی، مسعود نوری، سعید بیژنی، علی قاسم‌آبادی، حسن مختاری، علی‌اکبر کاظمی و رضا روانبخش به عنوان مدرس و کارشناس حضور دارند.

بنابر این گزارش، در هشتمین جلسه این دوره که در روز‌های گذشته برگزار شد، علی سبزه و احسان سوختانلو از خراسان رضوی، مهدی تقی‌پور از قم، سیدمحمدعلی موسوی فرحبخش از کرمان، علی حزبیان از خوزستان، سجاد امینی‌بیرامی از آذربایجان شرقی، علی خالصی‌نائینی از اصفهان، رضا صادقی از گیلان، داود کریمی، محمدحسین ربیعیان و علیرضا امانی از تهران به عنوان قاریان برگزیده و حسین شاکری‌شمسی از یزد و فریبرز اسکندری از زنجان به عنوان دعاخوانان برگزیده در آذرماه ۱۴۰۲ تعیین شدند.

جلسات ارتقای قاریان و دعاخوانان، یک نوبت در ماه، به‌صورت غیر حضوری و مجازی، در قالب ۱۳ کلاس تشکیل می‌شود.

برگزیدگان دوره‌های ارتقاء قاریان و دعاخوانان در آذر ماه ۱۴۰۲ معرفی شدند

انتهای پیام
captcha